-01:or

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Lynx "evo" 2001

Vad tycker ni om boggin på era -01:eek:r, ni som har sådana? Har provkört lite själv, men vill gärna ha info av er som köpt dem i år.
 
Senast redigerad av en moderator:

ingon

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Marknadens bästa!

Det finns ingen boggie på marknaden som är bättre än den på 01:ans Enduro!!!!

Den ska dock ha klena skenor, det har jag dock aldrig märkt att det ska vara något större problem!




 

Freerider1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
55
0
0
Måndagsex?

[Uppdaterat: Senast editerat den 20-Dec-03 kl 07:20 PM (CET)]Den jag testade (-01 Enduro 6) sög som faan, faktiskt!! Den gick som demo hos handlaren och ska enligt honom ha varit helt stock. Det var särskilt just boogien jag inte alls gillade. Den sparkade bakut som värsta vildhästen, och verkade helt sakna returdämpning. Vid påslag vinkade skidorna högt upp i luften, med förlorad kontroll som följd. Värst var den dock vid gassläpp och inbromsning på guppigt underlag, då avsaknaden av returdämpning gjorde att man kände sig allt annat än trygg i sadeln! Observera att dessa är mina personliga intryck, och att Lynxen kanske passar andra jättebra. Det kanske beror på vad man jämför med...........=)
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
upplevde

den enduro 700:a jag testade upplevde jag precis som dig, freerider, tyckte att den var alldeles för mjuk och lite "svampig" (lät inte bra men kommer inte på nåt bättre uttryck). Men hamnade i diskussioner med övriga i min testpanel (ingen av oss kör lynx i normala fall) där vissa var av precis motsatt åsikt
har väl med körstil att göra - men den hade svårt att hålla ned skidorna med den påföljden att jag inte vågade köra lika hårt med den som med vissa övriga testobjekt. Kanske körstilen på lynxen passar andra bättre än mig? Lite nyfiken, för jag ska byta nästa år, har ej bestämt vad.
 

lunk

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Schimsa

Det är känt att dämparna är lite lösa men det fixas lätt med en schimsning, till samma som Racing 440-02 då blir den helt perfa.
 

Jörgen2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
RE: Schimsa

Stötdämpare måste anpassas ef körstil o framförallt kroppsvikt.
 

Boyen

Välkänd medlem
1 jan 2000
300
0
16
Kiruna
RE: Schimsa

Testade en Edge 800 LE ett tag sen och det finns inget att jämföra med. Kan bero på att den har M-10 boggie.