Östersund - Storuman ledhjälp önskas!

Jimbo_Swerige

Medlem
1 feb 2009
6
0
1
Hej

Vi är ett gäng som har tänkt göra en lite längre sväng mellan Östersund och Storuman. Är det någon som har koll på ledstatus på den sträckan?

Vi har inte bestämt oss för vilken väg vi riktigt skall ta, men hoppas att vi hittar den närmaste???

Alla tänkbara tips mottages

Helst så vill vi givetvis åka på breda fina snörika leder J

MVH Jimbo

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Hej jag kollade lite på Skoterledskartan och den närmaste vägen jag fick fram enligt den är 510km och då ska man köra ö-sund - Lit - Häggenås - Storbränna - Ottsjön - Geddede - Klimpfjäll - Borkasjön - kittelfjäll - Umnäs - Slussfors - Storuman.

Jag vet dessvärre inte hur lederna ser ut förutom när ni kommer till E12 /Blåvägen leden den är helt ok men går genom bitvis ganska kuperad terräng

Jimbo_Swerige

Medlem
1 feb 2009
6
0
1
Hej

Tack för hjälpen.

Det är ingen som vet om det går att köra över typ Vilhelmina, Strömsund?

Tack än en gång.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
är man fräck kan man kanske följa inlandsbanan? inte köra på den men följa den? har haft den funderingen själv då sträckan strömsund - vilhelmina.

då borde det bli ca 32 mil grovt räknat. visst lär man få hitta lite alternativa vägar vissa sträckor, där järnvägen går bro över öppet vatten, men oftast är e45 nära då, så man kan kanske korsa vattendragen på e45?

Beror väl på hur fräck och modig man vågar vara. blir ju dessutom väldigt mycket ospårat, men snön bär ju riktigt bra nu.

Detta kan ju va en av de största idiot-idéerna som uttryckts på detta forum men jag tycker det borde vara en intressant idé, dock så går ju godståg längs inlandsbanan.

//Dennis

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
tja, jag bor i storuman men led från östersund vette fan om jag ska vara uppriktigt ;)

joha

Medlem
7 feb 2008
28
0
1
Körde sträckan Strömsund - Vilhelmina - Tärnaby ifjol,kanonfina leder hela vägen mellan Ström och Vilhelmina.Även norr om Vilhelmina va det fina leder,såg att det fanns en markerad led till Storuman,som tog av österut från leden mellan Vilhelmina och Tärnaby