K krickus 26 dec 2010 #1 Ska åka nästa vinter, skulle vilja ha tips från någon med erfarenhet, är mest intresserad av backcountry osv. Alla inputs välkomna:noworry:
Ska åka nästa vinter, skulle vilja ha tips från någon med erfarenhet, är mest intresserad av backcountry osv. Alla inputs välkomna:noworry:
E Engman Välkänd medlem 11 okt 2005 278 0 16 Luleå 26 dec 2010 #2 Snowrider har skrivit en artikel om just det här, minns ej vilket nr men jag tror det var 2009... ring och fråga! Lycka till, man blir ju lite avis...
Snowrider har skrivit en artikel om just det här, minns ej vilket nr men jag tror det var 2009... ring och fråga! Lycka till, man blir ju lite avis...
N Nordland1 PRO sledder 14 jan 2008 504 2 0 27 dec 2010 #3 Beror på vad du vill göra, och hur du vill åka. Revelstoke har en fantastisk skoteråkning, med 5m fluffigt puder. Yelowstone har nationalparken, och givetvis en del bra åkning. Jag skulle rösta på Rev, alt. Alaska.
Beror på vad du vill göra, och hur du vill åka. Revelstoke har en fantastisk skoteråkning, med 5m fluffigt puder. Yelowstone har nationalparken, och givetvis en del bra åkning. Jag skulle rösta på Rev, alt. Alaska.
K krickus 27 dec 2010 #4 Det är naturligtvis det fluffiga pudret man vill åt, så revelstoke är det primära resmålet, men alaska kanske kan va ett alternativ. Är som sagt ren friåkning med guide som är tanken, erfaret folk får gärna fylla på.....
Det är naturligtvis det fluffiga pudret man vill åt, så revelstoke är det primära resmålet, men alaska kanske kan va ett alternativ. Är som sagt ren friåkning med guide som är tanken, erfaret folk får gärna fylla på.....
S SCR Aktiv medlem 17 apr 2009 50 0 6 Dalarna, L-a 27 dec 2010 #5 Med tanke på snöläget i Sverige just nu så funderar man på att tillfälligt lämna Dalarna för Tidaholm å Västgötaslätten. Men.... om du hör av dig i mitten på mars så kan du få en färsk rapport från Revelstoke.
Med tanke på snöläget i Sverige just nu så funderar man på att tillfälligt lämna Dalarna för Tidaholm å Västgötaslätten. Men.... om du hör av dig i mitten på mars så kan du få en färsk rapport från Revelstoke.
S SCR Aktiv medlem 17 apr 2009 50 0 6 Dalarna, L-a 20 feb 2011 #6 Bumpar tråden. Ni som varit i Revelstoke, har ni några "bra att veta och tänka på" -tips att bjuda på? / M
Bumpar tråden. Ni som varit i Revelstoke, har ni några "bra att veta och tänka på" -tips att bjuda på? / M