Är det rätt tid att köpa?

Enabler69

Ny medlem
1 apr 2015
2
0
1
Boden
Har letat en mountainmaskin sen förra säsongen. Jag kollar på en 2015 från butik för ca 100, vilket börjar vara sällsynt på blocket nu, eller så funderar jag på en 2-3 år gammal för ca 60-70, vilket inte heller finns just nu.

Ni som har erfarenhet. Tror ni att det finns fler 2015 i lager som butikerna väntar med att lägga ut? Vill inte sitta i dec och önska att jag köpt en ny.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Rätt tid att köpa är slutet av april... :)

Nu försöker handlarna kräma ur allt de kan även ur osålda fjolingar för att motivera en ny maskin för 145' plus utrustning...

Sent from my iPhone using Tapatalk

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Har letat en mountainmaskin sen förra säsongen. Jag kollar på en 2015 från butik för ca 100, vilket börjar vara sällsynt på blocket nu, eller så funderar jag på en 2-3 år gammal för ca 60-70, vilket inte heller finns just nu.

Ni som har erfarenhet. Tror ni att det finns fler 2015 i lager som butikerna väntar med att lägga ut? Vill inte sitta i dec och önska att jag köpt en ny.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
2016 Polaris börjar levereras ut nu, så det kommer nog att finnas en och annan nyköpare som har osålt från i våras som får j-t bråttom att skaka fram likvida medel... Tror inte du behöver stå utan maskin i dec, utan ha is i magen... ;)

trilla

Välkänd medlem
21 mar 2010
208
2
16
Umeå
Håller med Widetrak. Helt rätt tid nu då många som köpt nytt ska sälja för att ha råd att hämta den nya. Många lägger ut för bara nån tusing mer än inbytespriset de blivit erbjudna men det gäller att vara som en cobra på blocket och hugga dom...
Köpte själv en ny till mig själv i förrgår