Sökresultat

  1. flaggtompa

    Aktiv Karibo sekundärvariator - problem

    Ja, fy fan vad den satt! Men det gick tills slut med avdragaren, gaslåga på burk och en del knackande med större hammare... 😅 Tack för svar! 👍
  2. flaggtompa

    Aktiv Karibo sekundärvariator - problem

    Hej, Jag har precis köpt en Aktiv Karibo från 1990. Jag skulle vilja plocka isär sekundärvariatorn på den. Jag tror det är en Comet 90D eller Comet 100D. Låsskruven är bortskruvad, men hur jag än försöker med avdragare (med olika hylsor), värme och försiktigt knackande, så vill helixen inte...