Segstartad tundra 600 efi -2021

Santadt

Ny medlem
9 jan 2019
4
0
1
27
Luleå
Min tundra 600 efi har blivit ganska segstartad. När den väl startar går den som vanligt. Har bytt bränslefilter och tändstift men ingen skillnad.
Någon som har stött på detta problem? Någon som har en tanke på vad problemet kan vara?

Mvh
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
800
113
Kramfors
Är den lika svårstartad varm som kall?
Har du bytt variatorrem i samma veva som den blev svårstartad, jag tänker om den är för spänd iså fall?
 

Santadt

Ny medlem
9 jan 2019
4
0
1
27
Luleå
Är den lika svårstartad varm som kall?
Har du bytt variatorrem i samma veva som den blev svårstartad, jag tänker om den är för spänd iså fall?
Bara kall, när den är varm så hoppar den igång utan problem. Har egentligen inte gjort någonting speciellt, den har som bara blivit segstartad. Böt batteri förra säsongen när den började bli segstartad utan framgång
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Tycker min blev mer lättstartad efter uppdateringen som gjordes efter första säsongen, inte för att den var tjurig men den behöver säkert ett varv mindre snurr för att starta.
Men det borde vara uppdaterat på din också, annars borde du ha garanti till i höst/jul iallafall.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
800
113
Kramfors
Ta kompprov så du är säker på att hårdvaran i motorn är ok för du har ju lite garantitid kvar om de skulle va så illa att någ cylinder/kolv tappat kompttryck.
Har du provat starta med lite gaspådrag?
Vilket varvtal har den på tomgång? Jag tänker om justerskruven för tomg gängat upp sig för då blir de trögstartade.