Dödmansgrepp med D.E.S.S nyckel

Elliw123

Medlem
21 dec 2020
9
0
1
29
K
Min Dess nyckel är så glapp så jag tänkte jag skulle ta lös den och tejpa fast den så den alltid sitter där och gömma den under huven nånstans och koppla in ett dödmansgrepp, har en sån här liggandes så tänkte jag använder väl den, står på sidan att de ska passa.. nu till min fundering, vart koppla jag in den? Är det något speciellt när man har DESS ? Kanske inte går?
skotern det gäller är en rev 440x 2006 med en rotax 700ho motor i.

Visa bifogad bild 29069
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Men sätter du dit en "gummiplupp" så ta då och skaffa en bra en. Få saker som är så irriterande som när dom där börjar släppa av sig själva..... Och ska du köpa en bra dödare så är den minst dubbelt dyrare än att programmera en ny DESS-nyckel.
 

Elliw123

Medlem
21 dec 2020
9
0
1
29
K
Men sätter du dit en "gummiplupp" så ta då och skaffa en bra en. Få saker som är så irriterande som när dom där börjar släppa av sig själva..... Och ska du köpa en bra dödare så är den minst dubbelt dyrare än att programmera en ny DESS-nyckel.
Förstår..
men om jag sätter ett dödmansgrepp hur kopplar jag in den? Har ingen stoppknapp i dagsläget enbart en väldigt glappande DESS !!
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Dess:en blir du tvungen ha kvar hursomhelst, men en del säter den under huven och har en vanlig nödstopp istället men i ditt fall vet jag inte om det skulle hjälpa. Vilken typ av dess-plupp har du nu? Den gamla med "kvadratiskt tunt plåtbleck" i botten eller den nyare med det lite mera avlånga blecket med en liten nit eller skruv i vardera änden?
Någonstans bör väl kablarna finnas till en stoppknapp, dessa bör gå använda till att sätta en nödstopp på (hursomhelst så bör du ha dit en stoppknapp igen, DESS:arna nöts upp om man använder dom som stopp jämt). Vad kostar en "DESS-hane" på skroten? Kan den också vara uppnött?
 

Elliw123

Medlem
21 dec 2020
9
0
1
29
K
Dess:en blir du tvungen ha kvar hursomhelst, men en del säter den under huven och har en vanlig nödstopp istället men i ditt fall vet jag inte om det skulle hjälpa. Vilken typ av dess-plupp har du nu? Den gamla med "kvadratiskt tunt plåtbleck" i botten eller den nyare med det lite mera avlånga blecket med en liten nit eller skruv i vardera änden?
Någonstans bör väl kablarna finnas till en stoppknapp, dessa bör gå använda till att sätta en nödstopp på (hursomhelst så bör du ha dit en stoppknapp igen, DESS:arna nöts upp om man använder dom som stopp jämt). Vad kostar en "DESS-hane" på skroten? Kan den också vara uppnött?
De har jag inte tänkt på kolla..
de jag tänkte göra är tejpa fast den å låta den ligga under huven å använda dödmansgreppet som stopp istället !
Men bytet ja dess hane måste ja väl koda om den?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Det tror jag inte.
Det är "pluppen" som har en kod och styrenheten är programmerad att godkänna den koden, (man man programmera styrenheten att godkänna flera olika pluppar), hanen är mest troligt bara en kontakt som bör gå bra att byta själv.