Senaste material av pw3

  1. P

    Biltema 2-taktsolja

    Polaris har ”torrt” vevhus på Cfi2 800, vändspolar ingen bensin i vevhuset. Hur den äldre med 4spridare är konfigurerad har jag ingen koll på.
  2. P

    Biltema 2-taktsolja

    Fabriksinställning är när v-formade urtaget i armen på oljepumpen är mitt för det inringade strecket. Strecket ska alltså pricka botten på V:et. Notera att bilden ovan är tagen på en lös motor där armen till oljepumpen är helt ur läge.
  3. P

    Polaris pro ride 2015 släcker stift

    Var noga med att slipa in rätt ringgap, hellre i överkant än att ligga precis på nedre spec.gräns i tron att man ska få en tätare motor. Polaris anger 0.45-0.65mm
  4. P

    Tändhatt axys 800

    Jag har fel och du har rätt! Bpr9es har fast topp, och sätter man i stift med lös topp så börjar det strula förr eller senare när gängorna i topphylsan vibrerat sönder.
  5. P

    Tändhatt axys 800

    Stopp nu, p:et har inget med toppen att göra, det betyder att isolatorfoten sticker ut. Bpr9es finns både med fast och skruvad topp. Om toppen gängat lös brukar det gå fint att ta en träskruv och gänga ner för hand och sedan rycka ur densamma ur tändhatten.
  6. P

    Bussningar till supertipvikter??

    Yamaha nytro. Ytterdiameter ca 10mm och innerdiameter 8mm, 14.5mm breda.
  7. P

    Bussningar till supertipvikter??

    Finns det nån i Sverige som säljer bussningar till supertipvikter? Surt att behöva köpa nya vikter för över 3tkr när det bara är bussningarna som är slut. Finns i staterna för 7$ styck. I dessa tider känns dock leverans rätt osäker. Kan man lösa det på annat sätt? Svarva egna i lagerbrons typ?
  8. P

    Spi variatorkit pro rmk -13??

    Jaaa det är spritt nytt både kolvar å cylinder, men jag tror inte den kommer börja gå så magiskt mycket bättre. Ska prova med ny rem och har beställt en ny primärfjäder. Vet nån vart man får tag i magneterna till spi-justerbara vikter? Verkar helt omöjligt att hitta lösa. Skojtern står 25 mil...
  9. P

    Swb assault 11 äter stift

    Kolla så inte en toppmutter till tändstift skallrat lös och sitter kvar i tändhatten. Har hänt mig några gånger, köper stift med fast toppmutter numera. Dock har det bara märkts på stökig tomgång och svår att starta då och då för min del.
  10. P

    Nära döden

    Ja det tog tid innan det blev nån provkörning, det var visst dåligt med snö.... Varmkörde några gånger, kollade efter läckage, sen ut i snön. Försökte hålla cylindertrycket uppe, dvs åka med belastning. Kändes som att den ”vaknade” efter en tank ungefär. Visst kolvslammer kall och vibrerar...
  11. P

    Spi variatorkit pro rmk -13??

    Hej På min gamla PRO 163” -13 sitter ett spi-kit (borde vara samma som bl.a. sledstore säljer) kan inte hitta värst mycket om det, bra eller anus? Tycker inte den går nåt anmärkningsvärt heller, tillslag typ 3800rpm och orkar typ 8050ish Primärfjäder 140-320 och sekundär svart/vit (har inte...
  12. P

    Nära döden

    Hahahaha nä det är lugnt, det är nog ingen fara, bara köra och se glad ut. Provade kolvarna i bägge cylindrarna men det var ingen skillnad. Orkar inte hålla på och bråka om det där, när det ändå ser ut att funka prima, för att förmodligen få ett par kolvar ur samma batch om det nu skulle vara...
  13. P

    Nära döden

    Ja det där liknar mer min filosofi, amerikanarna är nog rätt så rädda att bli dragna inför rätten om det går fel med deras nybyggda räjsmotorer med lotsa dollars i😊 Verkar vara lite ojämn kvalitet på dom där v-force, men nu är dom ju redan köpta och dom gamla är lite ledsna så det är väl bara...
  14. P

    WalkerEvans-fundering

    Som svar på min egen fråga så gick det utmärkt. Samma gänga på dämparröret hela vägen. Dämparna skulle ändå isär och servas så det var lika bra att prova. Tog 25mm på dämparröret och 25mm på kolvstången. Gick bra att skära ny gänga i kolvstången, dock bet ett vanligt stickstål dåligt, hårt i...
  15. P

    Nära döden

    Det är kul att det blir diskussion, jag vill poängtera att jag tycker inte att det är fel eller helt åt skogen eller att alla som tycker annorlunda än jag har fel, däremot att det är lite märkligt med dessa minst sagt omfattande inkörningsprogram och ritualer. Som tillverkare skulle jag nog...