Senaste material av MLt

  1. MLt

    Sackande E-Tec

    Varför slutar min E-Tec varva när man börjar nå topfart? Går upp till 8100 rpm men sjunker ner till 7000-7500 rpm vid 140 km/h och sjunker då också i hastighet. Har bytt bränslefilter nyligt men ingen skillnad...
  2. MLt

    Peltor eller Jet?

    Jag skulle vilja prova en Peltor G7 RC, hjälm med inbyggda kåpor, vattenskyddad stoppning mm men det är problem att hitta någon som har dessa hjälmar hemma pga priset (ca 4500:-). Har någon köpt eller vet av någon handlare som har en hemma för provning i Umeå-området eller Piteå/Luleå? (Finns...
  3. MLt

    E-Tec sackar...

    Var uppe i fjällen och testade lite topfart när min E-Tec började uppföra sig lite konstigt. Gas i botten upp till ca 155 km/h (enl. inst.) sen känns det som om man släpper gasen, farten sjunker till 145 km/h och sen börjar den "gasa" igen upp till drygt 170 km/h. Har någon upplevt något...
  4. MLt

    Tumvärmare XP -09

    Har någon annan problem med att tumvärmaren, på första steget blir så pass varm att det svider och irriterar tills man blir tvungen att slå av den? _______________________ Ski-Doo MXZ Renegade 700 -02 Såld Ski-Doo Formula III Lt -97 Såld Ski-Doo MXZ -93 Såld Ski-Doo MX -91 Såld Ski-Doo SS 25...
  5. MLt

    Varför äter min Rev 440 stift?

    För länge sedan...-94 köpte en bekant en Mach Z som åt stift i stora mängder. Där var primern problemet. Den gav inte lika mycket soppa till de 3 cylindrarna. Han monterade dit chock och problemet försvann. Långsökt eller...
  6. MLt

    Bäversvans eleminering ..igen??

    Jag vet inte om det är någon hjälp men hos "Rinab.nu" finns det en "Chassieförlängning" som kanske går använda...
  7. MLt

    Dämpare/fjädring till Formula Deluxe 700 -00

    Om du får en hästspark kanske dämparen bak i boggin är dålig. Jag har bytt på min Renegade till en renoveringsbar, då orginalet blev dålig och började sparkas. Hade också bytt till grövre fjädrar då jag satte dit dubbeldyna.
  8. MLt

    Snabbt svar ang tra variator

    Jag hade en gång i tiden en MX -91 där gummiringarna var trasiga eller klämda, så jag plockade bort dom. Det skramlade ordentligt tills jag fick upp varven.
  9. MLt

    Högt varvtal Formula 500 -97

    Sv: Högt varvtal Har ni tittat över sekundärvariatorn? Om den är ok, hur spänd är fjädern?
  10. MLt

    Oljelampan lyser

    För att ha koll på att kontrollampan till oljan funkar är den kopplad till bromsen. Kolla så bromshandtaget går tillbaka. Lyser bromslyset hela tiden?
  11. MLt

    Brickor i TRA variator?

    Då har den bruna och silver dekaler på huven och det bör vara en något trimmad 467:a (470)i den. Det sitter en bricka vid startapparaten där det bör stå 462,8 cc.
  12. MLt

    Brickor i TRA variator?

    Vad gör dom för nytta och sitter dom inne vid excentern?
  13. MLt

    Brickor i TRA variator?

    Jag tror inte det ska sitta några brickor på TRA:n. Kanske om det är bytt muttrar på excentern, för orginal sitter det som en bricka fast på muttern. Orginal stod min MXZ -93 på 3:an men inställningen beror på hur mycker motorn varvar. 470 (-93-94) ska ligga ca 7350-7500 v/min enl. tek.data.
  14. MLt

    MXZ 700 -01 Sekundärvariator

    Sv: Sekundärvariator Ja, eller ta en M6 så slipper du gänga om...
  15. MLt

    MXZ 700 -01 Sekundärvariator

    Sv: Sekundärvariator 1 skruv, den som du hade borta, är till ett specialverktyg skruvas in för att pressa isär variatorskivarna vid tex. rembyte. Dom andra 3 är för att justera remhöjden. Lossa alla 3 låsmuttrarna med en 10 mm hylsa och sen justerar du (med en insexnyckel) alla 3 skruvarna lika...