Senaste material av lindless

  1. L

    Arctic Cat har köpts, nya 2026 modeller

    Ja, det är ju kul dem släpper nya maskiner och stannar i branschen, däremot så känns det ju rent spontant som att sälja maskiner till 2026 blir nog rätt svårt. Höga priser, väldigt (sent) släpp på marknaden.. HCX är nog en rätt bra maskin, men känns som några år försent.
  2. L

    BM POLARIS MATRYX EXO Frontbåge + Polaris Sentry bukskydd

    Jag brukar tänka att byter du frontbåge för att få en värre som ska "hålla" så är det något annat i maskinen som tar smällen och tar nog större skada, och för att inte tala om precis som asker säger, 3-4000kr för en frontbåge är ju nästan självrisken.
  3. L

    Inga BRP garantier!

    Herrejösses säger bara.
  4. L

    Polaris 2026

    Håller med dig till 100%. Jag köper att man har "värsting"maskiner som kostar mer, men att till exempel ha en fiskeskoter som kostar över 220k är ju bara bisarrt, jag tror det finns en hel del personer som KANSKE hade köpt en ny Polaris och haft som korvgrillar skoter alt. fiskeskoter om...
  5. L

    Polaris 2026

    Mellanår helt klart för lössnö maskiner. LE modellen är väl "cool" men bakbåge/frontbåge är ju något som dem flesta redan sätter på eftermarknadsgrejor så det gör ju inget speciellt. Styr väskan man får med kan väl va bra, däremot inget jag är speciellt intresserad över. Tycker nordic pro /...
  6. L

    Vädertokig

    Äh, bara att avvakta lite. Det kan ju komma några bra dumpar i Mars, så det går att åka till fjällen. Köra djupsnö vid kusten är tvär kört
  7. L

    Lynx 2026

    Gillar att dem kör med 32" framvagn nu på summiten, en polare kör det på en 9R och det fungerar galant för honom. Tycker också tunneln är ett stort plus nu. Däremot är jag nog inte på lite samma som er, du kan ju köpa en ny shredder för ~100k mindre, visserligen en 24:a men ändå. Skillnaderna...
  8. L

    Hur många mil på en säsong

    Beror väl också på helt om du kör led eller inte, är det 90% led så är det nog väldigt enkelt komma upp i 200-300 mil på en säsong. Kör du mer 'backcountry' så blir det i regel mindre mil, fler motortimmar. Runt ~100 mil beroende på hur mycket led man måste åka i transportsträckor.
  9. L

    Vädertokig

    Bor ca 1h bort ifrån Piteå och här har det då snöat hela dagen, är -5 också... Kollar inte vädret spec ofta "hemma" däremot i fjällen är man ju mer intresserad av.
  10. L

    Matta för rullegaranti?

    Jag hade en Talon M66 på min Pro RMK 850 -19 som jag hade för några år sedan. Satt ett v-kit på den och allt den gjorde va att resa, hela tiden. Helt värdelös som "klättrar" skoter, men riktigt rolig för att åka runt på myren och ha kul med.
  11. L

    Polaris 9R - släckta tändstift

    Vet inte riktigt om det är tur eller något, har kört cirka 40mil i år med andra som haft 9R (både 23 & 24:or) och jag tror jag haft endast 1 person som släckt 1 stift på dem 40 milen, och det är nog minst 15st som kört 9R dem 40milen.
  12. L

    Polaris 9R - släckta tändstift

    min 9R har gått ca 60mil och har släckt 0 stift. min 850 (-23) gick ca 75 mil och släckte 0 stift.
  13. L

    250 000 till 300 000:- för en ny maskin

    Antar det beror på vad man tjänar samt vad man har "råd" med. Största problemet är precis som asker säger, kvaliten är kass. Problem med tändstift, kass finish på plasten osv.. Sen ska man ju inte heller skjuta under stolen att kör du lössnö och inte är expert så kanske något/några saker går...
  14. L

    Ny matta till Khaos 2020

    Polaris har så vitt jag ve t gjort om serie 6 mattan till i år, tidigare år har den haft si så där hållbarhet men den ska vara fixad till i år. Challenger extreme mattan är restad till i mars, så den lär ju komma in på lager nu, däremot är det ju rätt sent på säsongen..
  15. L

    Polaris 2025

    Rent generellt ett mellanår ifrån 2023 till 2025. Ingen större skillnad och priserna är ju inte direkt gratis längre..