Senaste material av lennart wiklund

  1. L

    Lynx Adenture 2008 550 eller 600sdi

    Undvik Rotax 550. Minst 3-4l soppa per mil,dom är kopiöst törstiga.
  2. L

    Insugsgummin E-tec 600

    Så du tror att det inte kommer fungera något bra?
  3. L

    Insugsgummin E-tec 600

    Hej! Mina insug till min renegade etec 600 börjar spricka. 6000kr för original tycker jag är löjligt jäkla dyrt. Ser att Blingfactory har insug i aluminium för 3700kr. Vet någon om dessa verkligen fungerar??
  4. L

    Yamaha Venture 2003 Köpråd

    En venture XL ffläktsnurra är heldöd, slö någonting grymt och drar massor av soppa. Runt 2-4liter milen får du räkna med. Tur du undvek en sådan.
  5. L

    F8 2010. Ny på Cat!

    Hej! Nyss köpt en F8 sno pro 2010. Har lite frågor då cat är för mej nytt märke. Maskinen har gått 440 mil ungefär. Diamond driven servad med oljebyte för 50 mil sedan. Håller maskinen i vinter då funderar jag på att riva driven för lagerbyte till våren. Är det vettigt? Hört att det finns bättre...
  6. L

    Snowgeer skoterskor som tar in vatten

    Köpte ett par snowger skoterskor på nätet,skorna var nersatt till reapriset 999kr. Sköna och varma,men skiten läcker som en tesil. Dom tar in vatten nertill mellan skaft och sulor. Ska inte riktiga skoterskor vara täta?? Någon fler som upplever detta? Har nu mailat Stenmarks maskin om återköp,få...
  7. L

    Dubbeldyna+ryggstöd ski Doo Renegade 900ace 2016 köpes

    Som rubriken lyder,sökerdubbeldyna +ryggstöd till min Renegade adrenaline 2016.
  8. L

    Passar dynan från 2008 till 2006? Vector.

    Hittade en dyna idag i Lycksele bildemontering. Dom plockar ner en 2008 vector med 229 mil. Jag köpte dynan från denna. Visst ska väl den passa?? Ser ju lika ut! Förutom att den då är högre samt har förvaringsfacket baktill som inte jag har.
  9. L

    Den högre dynan till Yamaha vector

    Söker den högre dynan till Yamaha vector. Tydligen från 06-08??
  10. L

    Högre dyna på vector.

    Har nu åkt totalt 25 mil på min vector av årsmodell 2006. Men dynan:mmph:. Vill ha betydligt högre dyna! Säkerligen en höjning på 10-15 cm skulle jag tro. Har åkt ski Doo renegade XP förut,går ju liksom inte att jämföra komfort/sittställning. Någon som höjt sin rejält? Och hur mycket? Funderar...
  11. L

    Instruktionsbok vector 2006 rs er sökes

    Någon som har en? Min saknades,provade skriva ut den på Yamaha.com. Men dom är skyddade tydligen mot utskrift.
  12. L

    Säljer min fina renegade

    http://www.blocket.se/jamtland/Renegade_600_e_Tec_11_arsmodell_38201889.htm?ca=3&w=1
  13. L

    Renegade adrenaline 600 E-tec Säljes 2011 årsmodell

    Går faktiskt i bytartankar till en Grand touring 600-E tec till vintern... Tänker därför sälja min Renegade.Första service givetvis gjord.Körd 126 LUGNA Gubbmil av mej (48) år.alltså inget sönderkört/sönderhoppat lik.Pedantisk skött.Nära nog nyskick.Skotern går som en dröm.Vaxad i chassit samt...
  14. L

    Vad kör ni för bil/skoter

    citroen c5 hdi 03:a.citroen xm 2.1td-95. Ski-Doo renegade 600 E-tec Adrenaline-11.
  15. L

    Et 340 transporter(med backväxel) driver ej.

    Gummans gamla et 340 har slutat driva,remmen hel..... Har ej rivit något ännu.Vad kan man tro i så här första skedet???kedjan av?? Eller ev trasig växellåda?? lennart