Senaste material av dorro

  1. D

    Uppdatera mjukvara på 850

    Tycker det är lite konstigt att man inte erbjuds uppdatering av mjukvaran i samband med service hos auktoriserad verkstad, det görs ju på bilar så varför inte på skotrar? För min del så skulle det ge ett mervärde och incitament för att göra det hos en ÅF istället för att utföra servicen själv.
  2. D

    Skoter åkning USA

    Kul att läsa, tack för att du delar med dig av ditt äventyr!👍
  3. D

    Lämpligt variatorgodis till Summit 850 -17

    Var sugen på att göra något åt variatorn redan under säsongen ifjol men tvingades lägga pengarna på ny startanordning eftersom den andra havererade 3 dagar efter garantin gick ut och skoter till sambon skulle också köpas så det blev aldrig av då men nu börjar skotersuget komma så i år ska det...
  4. D

    966 ramper

    Såg att Joe på iBackshift har kommit på en egen tuning av ramperna som han kallar "Popeye arm": pDrive Popeye arm Heavies up your stock ramp assembly by estimated 7.0 grams. Replaces the pDrive aluminum left arm. This is for "tuners" who want to tune, making the ramp weight heavier. Suggest to...
  5. D

    966 ramper

    Är osäker på om det är mig du syftar på? Jag har i alla fall inte kommit längre än att klickat upp ramperna till 4:an och tycker nu att den går bättre på mellan och hög men upplever samtidigt att den varvar mer även på låg så jag tror att jag ska klicka tillbaka till 3:an och istället plocka...
  6. D

    966 ramper

    Hm, läste precis på det Amerikanska forumet: "The revised BRP spec is. All 2018 summits run 966 ramp. Blue Yellow 150-250 spr. with 38mm bolt. Same helix just a spring change to a stiffer black secondary spring. for sea level application." Finns det någon anledning till att inte lyssna på det...
  7. D

    966 ramper

    Ok, eftersom en ny helix ändå kostar drygt 1700 så lutar det åt att jag provar 966 ramperna tillsammans med 417224015 BL/YW 150-250, 417127039 BL 160-300 och 33mm till att börja med. Jag har försökt att läsa på lite kring variatorsetup men har fortfarande svårt att riktigt förstå. Hur skulle...
  8. D

    966 ramper

    Vad skiljer egentligen årsmodell 17 och 18 åt? När jag jämför sprängskisserna (https://www.skidoopartshouse.com/oemparts/c/ski_doo_snowmobile/parts) så skiljer sig rekommendationerna åt. 2017: 2018: Visst bör man kunna köra 966 ramper, 417224015 BL/YW 150-250, 417127039 BL 160-300 och 38mm...
  9. D

    966 ramper

    Jo det stämmer, Joe skiver: "I ran the 966 ramp in Revelstoke (griffin and keystone) and they were mint. 155/370 primary spring 966 ramps Pivot bolt kit 225/330 secondary spring D5 (850) helix" Men det är ju med en annan helix som jag inte har tillgång till, han befinner sig dessutom drygt...
  10. D

    966 ramper

    Ingen som har några tankar eller idéer på vilka fjädrar mm man bör komplettera med om man skulle vilja prova de nya ramperna? Jag citerar Dynamo Joe: " A new ramp for low elevation - primarily in Europe/Scandinavia from what I know so far. 966 @ 51 grams. Similar to the 951, but the mass is...
  11. D

    966 ramper

    Har en SummitX-17 154” som fick sealevel kitet och QRS-lager samt drevade ned till 21/53 enligt bulletinen ifjol. Jag är mycket nöjd med det lägre tillslagsvarvet så det vill jag behålla eller tom sänka ytterligare om möjligt men tycker ändå att maskinen blivit lite väl mesig. Fick förslag från...