Senaste material av Assault/Crossfire

  1. A

    Tappar tomgången och stannar.

    En sista uppdatering i mitt problem, hoppas jag. Var en jädra leveranstid på tätningarna till injektorerna. Tog även bort de nedre injektorerna och lämnade in till Bäcks för rengöring och kontroll. Allt var ok. Bytte tätningarna på alla injektorerna. Gick igenom reedsen igen, allt ok tycker jag...
  2. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Har du något tips på packningssilikon och vart brukar du köpa???
  3. A

    Tappar tomgången och stannar.

    vesventilerna har jag gjort ren de är ok. Har precis tagit isär kontakterna till spridarna som jag lämnade in för rengöring. Tror jag hittat felet. satt idag och sökte på detta forum och hittade en gammal tråd om lim i kontakter. Hans skoter tvekade och när han tog bort limmet i dessa kontakter...
  4. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Har beställt en sats o-ringar nu. Kan också nämna att jag var förbi polaris i sundsvall nu på lunchen. Jag nämnde allt jag gjort och beskrev problemen. Det första dom sa var byt TPS, beskrev allt jag gjort vad det gäller den med mätningar och att jag inte hittat något fel varken på den gamla...
  5. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Mmm ska ta bort de nedre också. Lyckades få ner telefonen och ta kort på bägge hålen som spridarna sitter i. Verkar inte sitta någon tätning kvar där inne. Jag har aldrig haft bort spridarna förut och har heller aldrig haft något bränsleläckage kring dem. Kan det vara fel spridare för motorn då...
  6. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Här är mina spridare nyligen uttagen. Är det den svarta som du nämner eller är det ytterliggare en del som kan vara kvar inne i hålet för spridaren??
  7. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Har nu skruvat bort allting igen, börjat om från början. Reedkorgarna ser ok ut, reedsen sitter där dom ska och sluter tätt som dom ska. Däremot så tycker jag oringarna som ska täta korgarna på bägge sidor mot cylinder och spjällhus adaptern ser lite platta ut. Tror jag ska lägga på lite...
  8. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Dagens andra test utfördes i lätt regn. Ingen reaktion med startgas bakom variatorn. Drog isär kontakterna till avgastempsensorn, blev nästan värre då. nu tappar den tomgång igen och lever än värre med varvtalen, blev defenitivt mer svårstartad. ska kolla ditt nästa tips bara regnet ger sig.
  9. A

    Tappar tomgången och stannar.

    uppdatering i frågan efter dagens test. Första funderingen är varför den inte startar på 2a draget som den alltid gjort. Efter reedsbyte och tps byte med justering, rengöring och provtryckning av 2 spridare, nu är det 6e draget som gäller. Trycket på 4bar med bränsle är ok och trycket finns kvar...
  10. A

    Tappar tomgången och stannar.

    reedsen var täta och bra på korgarna. Bytte stift när jag tappade tomgången första gången. kör BPR9ES. Är BR9EYA ett bättre stift???
  11. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Då var tps bytt. Gjorde en mätning på den gamla innan demontering, 0,94 i tomgångsläge. ut med tomgångsskruv så låg den på 0,700. Dit med den nya, stängda spjäll 0,700 justerade tomgångsskruv till 0,94. tomgången blev något lägre 1700-1750rpm. varmkör och nu tappar den inte tomgången, än i alla...
  12. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Nu känner man sig dum igen, tur man är van:). Tittade på sprängskissen nu och det ska vara 4 spridare original. Vart sitter dom andra 2, sitter dom under? Det sitter bara 2 på ovansidan. Ska titta när jag kommer hem sedan. Innan jag bytte reeds, lämnade in 2 spridare och justerad tps gick den...
  13. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Har missat att koppla in både luft och avgasmätningen några gånger och då jag missat så blinkar det en felkod på en gång. Men de kan säkert vara trasiga ändå och ge skumma fel. Har bara 2 spridare och de o-ringarna oljades in vid montage. Har tömt en flaska startgas runt reedkorgar och spridare...
  14. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Ja en uppdatering på problemet. Kopplade in en tryckmätare, startar skotern och trycket är 4-4,1 bar konstant. varmkör och motorn går ner till 1800rpm efter några minuter. Fortsätter varmköra, vid 50 grader kommer ett nytt fenomen, den varvar upp till 2500rpm och ligger där i 10 sekunder, sedan...
  15. A

    Tappar tomgången och stannar.

    Sitter på returslangen