Bilder på användarnas Arctic Cat

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Im back boys !! Äntligen har man kommit rätt efter att ha varit vilse ett tag. ;)
Sålde REn idag och hoppa genast in i bilen och for och inhandla en F7 -06 med lite godis.

Fly screen ruta
Svarta Powermadds
SLP PP
M7 drevning
BM v-kit



Bättre bilder kommer imorgon ! ;)
 
Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jepp nu har jag testat mycket men Arctic Cat står mig närmast hjärtat och kommer alltid göra det ! ;)
Den är riktigt fin. Den är lite låg i framvagnen på bilden men det är för att den hade 48psi i framdämparna. Nu har jag pumpat upp dom till 100psi och tror det är perfekt för mig, är mycket högre i framvagnen nu också.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nä REn passade inte mig till 100% som vad F-serien gör. Visst REn hade bättre dämpning men F7an går bättre än REn på alla andra ställen än guppiga leder. Dock är våra leder så smala och krokiga så att bomba på i nå 70-80km/h efter dom är bara dumt så då hänger F7an lätt med. Säger inte att den är dålig efter led för det är den verkligen inte !
 

et_340

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
16
34
Min F7 -05 som jag köpte i januari, sitter v-kit och boondockerbox på den :)

 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tänkte bara slänga in en blänkare och visa hur kingen ser ut för tillfället ! :nuts:



:bigsmile:
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
ser yt att bli brutalt, älskar assualt styrhooksen :D
Vad äre för boggie ?:p
Man tackar, men den är förtfarande i nedplockningsfas.
Just nu är original boggien monterad, men blir en annan till vintern ;)

känns som ja vill se en projekttråd :)

blev de inte så du skulle bada mä den, eller ää de redan gjort?
Ja de är ju lite kul med projekttrådar, men oerhört tråkigt när de är lite respons, bada har ja redan gjort :D

Men nu är motorn skickad på portning så nå mer i sommar blir de inte. ;)
 

apw1975

Medlem
14 feb 2010
40
0
1
ARVIKA
Min F8:a. Har beställt mer "lull-lull" ifrån USA som jag inte har fått än. Återkommer med mer bilder =)


Nytt på skotern:

Cobra powermadd vindruta med orange grafik.
 

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
Fint! har också en hcr -11 på g hem.. vad är det för ruta du har på din? ute efter en sån.. var hittar man?
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Rutan är en f7 org ruta som jag haft hemma liggandes. Kapade ner den å satt den på hcr.en jag har kapat den efter en fly screen ruta det är nog en sån du tänker på och en sån kan du köpa/beställa hos din arctic cat åf...