Snödjup i Sverige just nu?

Raxx

Medlem
1 nov 2011
16
0
1
Vad jag har hört av en kompis som har stuga i blåsjön så är det ca 4dm snö på toppen av fjället och ca 1.5dm nere i byn.
Så vi tänkte dra upp på onsdag eller torsdag kväll och pröva lite
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Raxx hör av dig om du åker upp så jag vet hur det ser ut! För är det okej så åker jag upp i helgen och provar ny skotern som jag får på fredag!
 

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Bor man här uppe så borde man ju inte vara orolig att snön inte kommer, men man är ju lite nojig nu när man haft skoteruppehåll ett par säsonger där det verkligen vräkt ner snö. Va en gubbe på jobbet som sa att sist det var en grön jul här var visst 1953 :)
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Bor man här uppe så borde man ju inte vara orolig att snön inte kommer, men man är ju lite nojig nu när man haft skoteruppehåll ett par säsonger där det verkligen vräkt ner snö. Va en gubbe på jobbet som sa att sist det var en grön jul här var visst 1953 :)
De stämmer nog, morsan sa samma sak åt mig idag
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Yr 4,7cm Klart 3,6cm Smhi 3,8cm Nordnytt 2,7cm Få se om nån har rätt det är deras prognoser för snö till i morgon.
 
E

eMe181

håller klart.se bra?

har kollat mellan ett par väderstationer ( ska ju komma nederbörd på söndag/måndag ).

Enl klart.se blir det regn.
Enl SMHI blir det snö.
Enl Väderkanalen blir det snö.
Enl YR.NO blir det snöblandat.
Enl SVT väder blir det snöblandat.

Vad tror ni, kommer det komma någon snö tror du? ;)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
jag ser det regnar , jag ser det regnar , det var ju roligt HURRA nu är det vin...sommar nu är det sommar.... :(:(
 
R

räsern

Vinter är det inte förens det vart vinter klimat i 5dagar så det kan vara höst in i Februari om det krävs.
Men enligt Yr och Smhi ska vintern börjar 10 december här iallafall :)