Yamaha phazer mtx -08 nybörjar-meck

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Trist... Jag har skjutit ordentliga hål i min egna hobbykassa dom senaste 2 vintrarna, då jag haft mindre roliga möten i trafiken med lagens långa arm. Inte kul... Hoppas du får behålla körkortet iaf!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Skit vad surt...jag blev fast i Finland en gång...fick rejält med böter ( dagsböter efter inkomst), sen efter det har jag hållit begränsingarna hyfsat väl iaf
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Var ut i garaget ikväll och fillimonkade... Kollade lite på boogien.. Och vad hittar man då!! Bägge boogieskenorna är trasiga :(
Fästena för främre dämparn och axeln för hjulpar nr 2 i skenorna är totalkaputt.... Suck
Så nu letar jag bättre beg boogieskenor!
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Trist! Det är alltså sprickor i skenorna, eller? Bilder?

Kan mycket väl visa sig att det är billigast att beställa nya från USA.

Länk här, 216 dollar styck.

Kanske ska tillägga att jag aldrig handlat från just den sidan, men dom var billiga iaf.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Hade en tripp till usa förra vintern, precis då var det en landsomfattande elektronikkedja som hade gått i kk-fyndade en radar/laservarnare för $45.
Kanske den enskilt största bekvämlighetsgrejen jag köpt till bilen, för en vecka sedan när jag var på väg hem från jobb räddade den mig från en portabel fartkamera tex..

Ok, den är inte laglig-men vid det här laget är den ändå betald trots att jag inte idiotkör i trafiken, utan mest bara momsar.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Var ut i garaget ikväll och fillimonkade... Kollade lite på boogien.. Och vad hittar man då!! Bägge boogieskenorna är trasiga :(
Fästena för främre dämparn och axeln för hjulpar nr 2 i skenorna är totalkaputt.... Suck
Så nu letar jag bättre beg boogieskenor!
Du kan ju hitta beggagnat ...jag sålde ju en komplett boggie för 2500kr...det var dock till en RTX
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det är inte samma skenor på MP...tyvärr...sen om man kan få dom att passa ändå vet jag inte
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Det är inte samma skenor på MP...tyvärr...sen om man kan få dom att passa ändå vet jag inte
Sökte som hastigast bara men det kan vara idé att kolla laga.se eller bildelsbasen. Fanns nån fler boggie och skenor tror jag.
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Trist! Det är alltså sprickor i skenorna, eller? Bilder?

Kan mycket väl visa sig att det är billigast att beställa nya från USA.

Länk här, 216 dollar styck.

Kanske ska tillägga att jag aldrig handlat från just den sidan, men dom var billiga iaf.
På ena skenan ser det ut så härImageUploadedByTapatalk1320242058.636664.jpg

Och den andra så här...ImageUploadedByTapatalk1320242135.729567.jpg
 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
uch då :eek: men gö en plåt som går på utsidan och hålen är som de ska vara. svetsa fast den och fyll igen hålen med svets och slippa till så är dom ju som ny sen =)
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Kollat både laga.se och bildelsbasen...
Det som finns är venture lite och multi purpose vilket inte passar...
Fanns 1 av 4 svarta kåpor...
Fler tips??
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Svetsa, slipa ytan plan och sen tillverka stålförstärkningar som du bultar fast utanpå. Så hade jag gjort. Om det visar sig att det inte håller då, så kanske man hunnit hitta begagnade i fint skick under tiden... Så slipper du köpa nytt/vara utan maskin.