E
eMe181
Tjena, köper snart en skoter. Jag undrar om man kan skriva den på sig själv om man är 16 år?
Tacksam för svar..
Tacksam för svar..
Inte om den är avställd, då går det fint att ha den oförsäkrad.om du inte försäkrar den så kommer du åka på böter eller vad man ska säga har jag för mig när man gör ägarbytet
eller så försäkrar han den när de är dags att köra.. inga problem alls..Men snöskoter kan man stå på om man är 16 år fyllda, alltså åldern föratt kunna få ta förarbevis på snöskoter.
Bil är det 18 år som gäller.
Du inte ska ha fordonet försäkrat, och ska renovera under sommaren?
Hur skall du göra till vintern då när du ska börja använda skoter ? Byta ägare till nån av föräldrarna?
Då blir det fler ägare på skotern, inte bra vid en eventuell försäljning. Dock kanske det är nån gammel skoter med redan 10 ägare, så då spelar det kanske ingen större roll.
Oavsett vad det är för skoter så får du räkna med ungefär dubbla priset på försäkringen om den står på dig istället för dina föräldrar.
Skriv skotern på en förälder om dom går med på det dvs.
Min skoter och försäkring står på farsan, kostar ca 74kr/månad halvförsäkring(Trekronor)Det verkar inte vara många som har Avställningsförsäkring (garageförsäkring) för snöskoter längre... och trafikförsäkrad måste den väl vara även om man bara håller på och fixar på den?
För bil är det ju ganska saftiga avgifter per dag som bilen är oförsäkrad.
Är det dyrare för någon yngre att ha försäkring verkligen är det någon som med säkerhet vet detta?
Det verkar inte fungera som med bilförsäkringar riktigt när det kommer till snöskoter. Iaf inte länsförsäkringar eller Dina försäkringar. Kollade runt lite och det är effekten som det går på och inte ägaren. (ja jag vet ju förstås inte hur det är med minderåriga).
Vet att när det kommer till bilförsäkringar så är det ju rätt stor skillnad.Min skoter och försäkring står på farsan, kostar ca 74kr/månad halvförsäkring(Trekronor)
Kollade vad det skulle kosta för mig(19 år i maj) om den stod registrerad på mig, halvförsäkring hos dina så skulle det kosta 122kr/månad.