Viper Mod

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Mattan visade sig ha defekter trots att den är ny. Väldigt konstig gjutning på sidan på ett ställe samt en spricka i en kam så nu måste jag reklamera den. Men förhoppningsvis så går allt bra och en ny skickas
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Optimisten har talat :rolleyes:
Blir nog nice det där.

Antar att vipern går djävligt fint med monoshockboggien... *s*
Kan säga att det blev som en helt annan skoter. Mycket lugnare uppträdande, bättre fäste och bättre skidtryck. Sen är ju komforten bättre också. Det enda jag kan klaga på är att den kan kännas lite mjuk fram i vissa situationer, typ kraftiga v-gupp
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Idag kom betterboardsen. Så måste upp till Ljusdal i helgen och göra klart chassiet. Har även förstärkt "bröstet" på chassiet. Så det ska nitas fast och ev limmas lite så det blir helt stumt. Sen ska kylaren på plats. Hinner jag med så ska också bukplast samt framvagn monteras. Bilder och update kommer i helgen.
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Liten update. Bröstet limmat och nitat, sitter stumt kan jag lova. Betterboardsen på plats. Passade inget bra, mycket kapande och trixande. Kylaren och framvagnen på plats.

Bilderna får tala

Bröstet förstärkt



Boardsen, lägg märke till att den ska ännu längre bak än den ligger här











Hål för kylaren









 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Riktigt snygg kommer den där att bli! Sen kommer den nog vara ungefär 39 gånger roligare än en vanlig viper :becky: