lynx re 07

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Då har man gasat första repan...är nöjd men det finns saker att förbättra.

Jag skulle vilja ha tips på bestyckning, då den bluddra en hel del.

Tips på lösning vid dynan och plasten vid bandtunneln bak. Vill bygga om så man får med lite soppa där istället.

Min är tunggasad som få, är det så eller finns det någon bra lösning på det?

Tips på primär fjäder vore trevligt också.
 

dirtspirit2

Välkänd medlem
30 jul 2008
120
0
6
Gunnarvattnet
Vad sitter det på för några munstycken på den nu då?
Kan va att du bor nära havet så det är höjden som gör det ( står att du är ifrån Piteå ).

Många tar bort plasten och sätter en järnram under dynan (samma infästning som plasten)
så att inte dynan viks sönder bak och så hänger dom bromslyset i järnramen. http://i54.tinypic.com/3010nc8.jpg

Visst är de en Re 600 H.O -07a du har? Har du en TEAM Sekundär sittandes på den?
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Japp har team sekundär på den. Vet bara att dom har gått ner på huvumunstycket, men vid lite gas så bluddrar den en hel del... sen är det gjort nå med variatorerna då tillslaget ligger runt 4500...primärfjädern troligen...
 

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
för bakdelen går de att beställa en typ av stödbåge som finns till x-trim :) ser mycket bra ut!
 

dirtspirit2

Välkänd medlem
30 jul 2008
120
0
6
Gunnarvattnet
Japp har team sekundär på den. Vet bara att dom har gått ner på huvumunstycket, men vid lite gas så bluddrar den en hel del... sen är det gjort nå med variatorerna då tillslaget ligger runt 4500...primärfjädern troligen...
Testa att byta lågfartsmunstycket bara då? Eftersom att du säger att den bluddrar vid lite gasrespons.
Ok, EPI har ju haft TEAM grejer men är osäker ifall det är någon som är återförsäljare till dom i Sverige nu längre.
Du kan ju försöka leta på en värre fjäder med hårdare starttryck men tror nästan att du får ta och slipa lite vikter!
Antingen lägga på en svetsloppa på dom eller göra en startgrop på dom det är en smak sak!
Eller så låter du någon som har lite koll på de där att dom gör de för de är väldigt mycket fin slip!
Bågen kan du ju annars bocka till själv eller ifall du går till någon Industri / Rör företag så hjälper dom dig!
Vet inte vad X-trim bågen ligger på men gissar på att dom tar lite för dom! Så där är de pengarna som bestämmer! :)
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Ok ska kolla med crossfix då =) tillslaget är moddat på min redan och jag vill ha ner der så man kan smyga igång.... hade tänkt prova lite pulka bakom den hehe.