Dags att förändra attityden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Du har lite rätt "moparman" men tänker mycket fel
Risken är obefintlig för förbud av något slag för att du har tex en v8 i 245:a etc, etc
Skillnaden är att vi skoteråkare har många förbudsivrare att kämpa emot vilket man inte kan påstå om bilismen

Därför är det synnerligen dumt att rejsa i kvarteret, köra på skidspår, köra på förbudsområden, etc. listan kan göras lång, överhuvudtaget att onödigtvis reta upp allmänheten

Den enkla orsaken att jag och de flesta andra som har dessa åsikter är att vi anser att det är alldeles tillräckligt med restriktioner och förbud, vi vill således fortsätta att köra skoter utan ytterligare förbud
 

elBjurro

Aktiv medlem
4 feb 2006
54
0
1
person påhopp, ajaj tror jag inte är tillåtet på forum :bootyshake:



hade du bott här där jag bor så hade du nog fattat vad jag menar, visst här buskörs det och de ena med det andra, men det går inte speciellt många skotrar förbi här, och när det för en gångskull skulle råka åka förbi nån på en lördag natt till exempel så bryr man sig inte speciellt mkt...

ska jag växa upp? detsamma du, person påhopp är ju absolut inte alls barnsligt :stupid:

och en fråga till, så du tycker det är bättre att ungdomarna super sig full och gör bort sig, slåss och härjar, knarkar, själ och har sig än att dom är motorintresserad och åker lite skoter?
Du missar ju hela poängen med det jag skriver.

Och du missar hela poängen med det alla debatter om skoteråkning handlar om.
Debatterna handlar inte om motorintresserade ungdomar som finåker lite skoter, eller leker lite där det inte stör någon annan.
Det handlar om snöskoter-förare av alla dess åldrar som inte kan hålla sig till regler och lagar.
Köra mitt i natten i bebott område må så hända inte är olagligt överallt, men det är till den milda grad så irriterande för gemene man, att det likväl kan bli totalförbjudet att köra skoter på dagtid t.om.

Det dessa individer inte begriper är detta; enbart för att de själva inte stör sig på något så finns det människor i denna värld som gör det.. och.. lyssna här nu.. när dessa människor samlar sina krafter och går samman.. så är de mångt fler än alla skoterförare.. även om så inte är fallet.. så får de ENORMT mycket mer sympatier för sin sak.

Sen att komma dragandes med knarkande osv osv är enbart att rättfärdiga en felaktig sak med att dra upp nåt mer felande, så det argumentet biter inte på någon.
Det handlar inte om Sune som sitter å mekar på sin skoter å åker ut å kör den som folk.. det handlar om de som bara ska bryta mot så många lagar som möjligt, de rättsliga, etiska och moraliska.
Det är DEM och inte Sune som förbudsivrarna ser.. men det kanske är för svårt att förstå?

SÅ.. att som skoterförare tycka att det är ok med såkallad buskörning, fyllekörning osv är helt förkastligt då det i slutändan enbart kan leda till en sak. Ett förbud.

Jag anser inte att mina åsikter om en annan människa är personliga påhopp, det må göra mig till en idiot.. men ska jag vara ärlig så skiter jag fullkomligt i om nån tycker det så jag grinar inte om påhopp då.

MvH Henke
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
men nu är det ju så att jag skrev vad jag tyckte, inte vad det hela igentligen handlar om eller hur jag nu ska säga... men bara för att säga det när det verkar passa så ÄR JAG en av dom som tar hänsyn till allt och alla nästan, jag vill inte att folk ska gnälla och vara ovänner med mig när det är en så pass liten by jag bor i, så kör jag hårt så gör jag det på dagen när folk är på jobbet eller vart dom nu är för att störa så lite som möjligt, ska jag köra på kvällen/natten så försöker jag ta det så lungt som möjligt för att inte störa! men det jag menar är att jag tycker en del bryr sig för mkt även om nu jag är en av dom som försöker ta hänsyn till omgivningen :)

sen ang det där om knarkande så kanske inte det hör hit!, men helt ärligt, tycker inte du att det är bättre att ungdomarna åker lite skoter istället för att knarka eller tjäla och ha sig?

sen ang påhopp så bryr jag mig inte ett dugg jag har blivit så pass psykiskt stark med min uppväxt så jag tar inte åt mig nånting oavsett vad folk tycker eller säger om/till mig... och nej jag tycker inte du är en idiot för det du sa, men jag anser det mer som en åsikt än en fråga att jag var blåst, och nej jag är inte blåst för den delen heller ;)


MVH
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Om det är så trist att köra skoter så du måste droga dig då är det väl bättre att sälja maskinen, vi andra behöver ingen stimulantia, vi får kicken av skoteråkningen
Ta nån öl så blir kicken större ja LOVAR!!!

Jag tycker det är skillnad på att ta nån öl än att supa sej redlös...
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Du missar ju hela poängen med det jag skriver.

Och du missar hela poängen med det alla debatter om skoteråkning handlar om.
Debatterna handlar inte om motorintresserade ungdomar som finåker lite skoter, eller leker lite där det inte stör någon annan.
Det handlar om snöskoter-förare av alla dess åldrar som inte kan hålla sig till regler och lagar.
Köra mitt i natten i bebott område må så hända inte är olagligt överallt, men det är till den milda grad så irriterande för gemene man, att det likväl kan bli totalförbjudet att köra skoter på dagtid t.om.

Det dessa individer inte begriper är detta; enbart för att de själva inte stör sig på något så finns det människor i denna värld som gör det.. och.. lyssna här nu.. när dessa människor samlar sina krafter och går samman.. så är de mångt fler än alla skoterförare.. även om så inte är fallet.. så får de ENORMT mycket mer sympatier för sin sak.

Sen att komma dragandes med knarkande osv osv är enbart att rättfärdiga en felaktig sak med att dra upp nåt mer felande, så det argumentet biter inte på någon.
Det handlar inte om Sune som sitter å mekar på sin skoter å åker ut å kör den som folk.. det handlar om de som bara ska bryta mot så många lagar som möjligt, de rättsliga, etiska och moraliska.
Det är DEM och inte Sune som förbudsivrarna ser.. men det kanske är för svårt att förstå?

SÅ.. att som skoterförare tycka att det är ok med såkallad buskörning, fyllekörning osv är helt förkastligt då det i slutändan enbart kan leda till en sak. Ett förbud.

Jag anser inte att mina åsikter om en annan människa är personliga påhopp, det må göra mig till en idiot.. men ska jag vara ärlig så skiter jag fullkomligt i om nån tycker det så jag grinar inte om påhopp då.

MvH Henke

Ålder på dej då? 65år? Tråkigt på dagarna? retar upp sej på allt? Söker fel?

Innan det blir skoterförbud så har du dött 7gånger om så lugn nu!!!
 

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Är du blåst på riktigt?

Om jag ska upp å jobba kl.5 en tisdagsmorgon så är jag inte ett dugg glad om nån snorunge kör omkring me sin snöskoter utanför mitt hus mitt i natten.
Jag vaknar inte med ett leende och springer ut me en hundring så han kan åka å tanka lite.

Felet med folk är att dom inte tänker ett dugg framåt, utan enbart kortsiktigt och själviskt.. mig mig mig.. jag jag jag.. tänk på andra människor för engångs skull.

Bara för att NI tycker att det är ok att folk uppför sig hur som helst, kan jag lova att den stora massan i vårt avlånga land inte gör det.
Vilket i sin tur uppmärksammas av de som lagstiftar och hittar på nya förbud hela tiden.. kalas.. snart är det totalförbjudet att köra snöskoter förutom på inhängnade områden.


Jamen de äää inga snuuutar här dää ja åååk ändå, bräker väl nån hormonstinn teen snart.. nämen nu var vi där igen.. jag jag.. en dag är du inte 17bast å dum i huvet.. du kommer växa upp du med.. tro det eller ej.

Peace out..
Förbannat bra skrivet :rock::rock::rock: (ursäkta språket mitt)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ta nån öl så blir kicken större ja LOVAR!!!

Jag tycker det är skillnad på att ta nån öl än att supa sej redlös...
Jag tror nog herr widell retar upp oss med flit för så dum kan du väl inte vara och framförallt kläcka ur sig en sån kommentar på ett skoterforum? Att ens dricka alkohol överhuvudtaget när man har tänkt köra ett fordon..Om jag ska riktigt svara dig seriöst så borde knappast kicken bli större om du dricker öl, du blir mer avtrubbad och då blir kicken mindre...herrejösses! Nä pojk lite stryk skulle du nog haft om du inte skojjar dvs och som sagt hoppas jag på det.
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Jag tror nog herr widell retar upp oss med flit för så dum kan du väl inte vara och framförallt kläcka ur sig en sån kommentar på ett skoterforum? Att ens dricka alkohol överhuvudtaget när man har tänkt köra ett fordon..Om jag ska riktigt svara dig seriöst så borde knappast kicken bli större om du dricker öl, du blir mer avtrubbad och då blir kicken mindre...herrejösses! Nä pojk lite stryk skulle du nog haft om du inte skojjar dvs och som sagt hoppas jag på det.
Visst har du rätt på sätt och vis att jag retar upp er med flit!!! men mkt beror på att jag är så ***** less på folk som bryr sej så mkt om va alla andra gör! jag tycker så här sköt du ditt så sköter jag mitt...

Men jag kan iaf erkänna att jag kan ta nån öl å köra skoter samtidigt sen skiter väll jag blanka fan i vad ni tycker om det.. är väll självklart att alla ska vara präktig på ett forum och låta så MJAA laglydig elle va man nu ska säga.. Jag är stolt för att vara en vanlig svensson iaf leva efter alla lagar nää fy fan .. så nu kan ni skriva lite mer om hur omogen ja är osv

:beer:
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ålder på dej då? 65år? Tråkigt på dagarna? retar upp sej på allt? Söker fel?

Innan det blir skoterförbud så har du dött 7gånger om så lugn nu!!!

Fick inte ens åldern inne innan det blev total förbud utanför lederna.. :(
Men vad gör man, kör endå.
Säga vad ni vill, men att stoppa friåkningen på skotern! Det kommer dom inte få ta ifrån mig...
:)
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Fick inte ens åldern inne innan det blev total förbud utanför lederna.. :(
Men vad gör man, kör endå.
Säga vad ni vill, men att stoppa friåkningen på skotern! Det kommer dom inte få ta ifrån mig...
:)
ÅÅ en till ärlig person! följa bara leden är inte änns kul.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Attityd problem !

:mad: Jag ids inte nämna några namn, men är det inte hög tid att en del som har skrivit i denna tråd verkligen börjar fråga sig själv om inte ni borde börja tänka lite längre än näsan räcker samt att även tänka på andra och vad era handlingar innebär för alla andra skoteråkare !

SKÄRPNING !! :mad:



.
 

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
:hmmmm:
Tråkigt att ämnen som alkohol och respektlöshet (något som jag tror ofta uppkommer efter alkoholintag) vid skoterkörning, ens behöver diskuteras.
De få, tackolov, jag sett kört påverkade, har också varit kända för sina alkoholproblem, och då inte bara vid skoterkörningen.
Oftast förstår dom inte, eller tror inte, att vi andra vet att de har missbruks- eller alkoholproblem och döljer sitt beroende genom att t.e.x. säga "...det är gott med en öl när man kör skoter för det är så jä...a svettigt".
Sanningen är kanske att de inte vågar köra utan den där färdknäppen:(
Så problemet är så mycket större, eftersom dessa oftast inte bara kör skoter fulla, utan även fyrhjulingar, bilar, motorcyklar mm.
Så vi möter dessa inte bara på skoterleden, utan även i samhället, där bl.a våra BARN leker, och det är vinter som sommar :bawling:
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Efter att ha läst hur otroligt vitt åtskilda åsikter vi har ang. detta ämne så är det verkligen hög tid att diskutera genom det grundligt! Jag har sett personangrepp fram och tillbaka men vi låter udda vara jämnt och uppmanar er att hålla er i skinnet och till ämnet.

Min syn på saken är att vi måste ena oss som en enda grupp skoteråkare, för att överhuvudtaget ha en chans att få utöva detta på längre sikt. De lagar och regler som redan finns får vi lov att acceptera och följa, det är de förbud och begränsningar som ännu inte är satta som vi måste undvika och motverka, främst genom att visa stor hänsyn och följa dagens bestämmelser. Att börja framhäva skoteråkning+alkohol som ok är ett stort steg rakt mot totalförbudet, vill ni att skoteråkningen ska gå i graven? De som stenhårt lobbar för att förbjuda högkamsmattor, hur tänker ni? Tror ni att de som bestämmer tycker det är lättare att förbjuda en speciell typ av matta än att förbjuda skoteråkning, vilket de förmodligen har som det egentliga målet? Samma sak med effektbegränsningar. Utvecklingen måste ju få gå framåt, finns det oberoende vetenskapliga undersökningar på att en skoter med 100hk är dubbelt så farlig som en med 50hk?
Ni som buskör på gator och torg, elljusspår och skidslingor, bakgårdar och gräsmattor, istället för närliggande skoterleder, av vilken anledning?
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Fick inte ens åldern inne innan det blev total förbud utanför lederna.. :(
Men vad gör man, kör endå.
Säga vad ni vill, men att stoppa friåkningen på skotern! Det kommer dom inte få ta ifrån mig...
:)
Har du aldrig lärt dej att man inte ska kliva
av ett transportmedel innan det har stannat
för gör man det kan man få grava skador på
hjärnan men du tycks inte ha kommit på det
trixet.

P.S Får raderas av behörig.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Visst har du rätt på sätt och vis att jag retar upp er med flit!!! men mkt beror på att jag är så ***** less på folk som bryr sej så mkt om va alla andra gör! jag tycker så här sköt du ditt så sköter jag mitt...

Men jag kan iaf erkänna att jag kan ta nån öl å köra skoter samtidigt sen skiter väll jag blanka fan i vad ni tycker om det.. är väll självklart att alla ska vara präktig på ett forum och låta så MJAA laglydig elle va man nu ska säga.. Jag är stolt för att vara en vanlig svensson iaf leva efter alla lagar nää fy fan .. så nu kan ni skriva lite mer om hur omogen ja är osv

:beer:
Man tror fan inte det är sant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.