Arctic cat Mountain cat 800 -01

Hellrazor

Medlem
28 nov 2009
14
0
1
Hej, jag har lite problem med min arctic, när jag startar den går den hur fint som hälst.. inga problem med startningen eller något sådant men sen när man kör iväg och gasar på lite så blöddrar den typ, först när den började gå dåligt så bytte jag stift och då gick den hur fint som helst. jag körde hem den parkerade och på morgonen dagen efter jag skulle iväg så var de samma fel igen? har testat byta stift igen ifall de skulle vara det, men den går ändå som ett as, vad fan kan de vara för fel?`:mad:
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Jag har likadan maskin och den gör samma sak. Det skulle ju kunna vara dålig/gammal soppa om du nu har det i tanken (om den stått över sommaren med samma bensin). Fast det borde de kanske inte vara eftersom den gick bättre när du bytte stift ena gången?

Är det någon annan som har förslag så får ni gärna dela med er för jag undrar också vad som kan vara fel förutom kanske soppan?
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Hej
Så hade jag det på min maskin och jag har
bestyckat om den gå ner ganska kraftigt på
i storleken på munstyckena och kolla luftskruven.
Antar att ni kör på br9eya?
byt till champion det blev en helt ny maskin för
mig tar mindre soppa går bättre.

Mvh Stefan
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Ta bort locket inuti luftburken. Är det det högra stiftet som alltid blir surt så kolla membranen i soppapumpen. Bestycka ner, går fett std.
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Ta bort locket inuti luftburken. Är det det högra stiftet som alltid blir surt så kolla membranen i soppapumpen. Bestycka ner, går fett std.

ja på min är det alltid den högra som går fetare än den vänstra, bra tips..ska kika på pumpen!
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Tja
Jag tror dom heter RN55 är inte säker men dom sitter orginal i en massa polarisar=)

Ska kolla när jag kommer till skotern den står en bit bort å jag ska till skåne nu på onsdag å det snöar som tusan här nu:bawling:
 

svängen

Välkänd medlem
3 mar 2009
228
0
16
Skellefteå
Tjena. Hur mycket har ni gått ner i storlek på munstyckena. Vet att det finns någonstans på forumet men ids ej leta.:blabla::blabla::blabla:
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
jag ska gå ner från orginal 430/50 till 420/40 till å börja med iaf, jag får se vilken skillnad det gör.
 

xtr

Ny medlem
28 dec 2009
4
0
1
Hej, jag har lite problem med min arctic, när jag startar den går den hur fint som hälst.. inga problem med startningen eller något sådant men sen när man kör iväg och gasar på lite så blöddrar den typ, först när den började gå dåligt så bytte jag stift och då gick den hur fint som helst. jag körde hem den parkerade och på morgonen dagen efter jag skulle iväg så var de samma fel igen? har testat byta stift igen ifall de skulle vara det, men den går ändå som ett as, vad fan kan de vara för fel?`:mad:
När min mc 800 gjorde så var det dödmansgreppet på gasen som spökade. Följ kablarna från gasen och stoppknappen så kommer du till en kontakt som sitter under skyddet på styret. Prova dra isär den nästa gång den blöddrar, min slutade blöddra så fort jag drog isär den! Tänk bara på att det blir jobbigt om du får trottelhäng när kontakten är isärdragen stoppknappen funkar inte heller så man får använda nyckeln.
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Har kollat vad stiften heter nu
RN57YCC heter dom=)

Angående koppla ur dödmansgreppet så ar det bara att klippa den svart vita(tror det vad den färgen) annars följer du bara kablarna så ser du vilken du ska klippa efter du gjort det så funkar stoppknappen efteråt oxå=)

Mvh Stefan
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
jag hade en zr800 som började bluddra å sura ner sig
det var reedsen som var inte tätade, jag bytte till boyesen läppar och då gick den hur bra som helst
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Min dödmansknapp är urdragen redan, men min gjorde så att den gick upp till tillslagsvarvet sen tvärdog den och gick ner till tomgång när man släppte gasen, sen likadant när man gasade igen..den tvärdog vid tillslagsvarvet.

Men det där med reedsen har jag faktiskt funderat på. Jag tog lös reedkorgarna i påskas och då såg läpparna då bra ut. Men det är ju lätt och missa att det inte är helt tätt nånstans, jag får ta mig en ordentlig titt där igen. Tack för tipset
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Tjenare
Hur går det för dig?
Har du hittat nått än?

God fortsättning förresten=)

Stefan H
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Tjenare
Hur går det för dig?
Har du hittat nått än?

God fortsättning förresten=)

Stefan H
Jag vet inte om det var menat till mig men jag kan svara ändå :) Och god fortsättning!

Jag provade byta stift till nya NGK BR9EYA och skotern gick mycket bättre men ändå tendens att bluddra när man kör på låga varv men på full gas går den bra. Tomgången är också lite dålig, men när jag var och körde var det iofs bara -9 och så fett bestyckad som den standard är det kanske inte så konstigt heller. Jag har inte hunnit byta munstyckena ännu men dom ligger hemma.

Jag ska även testa champion RN57YCC nästa gång jag är hemma om det blir nå marginellt bättre med dom. Men jag tror som sagt att boven i dramat är lågfarten.
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Hej
har kollat upp vad jag har för bestyckning och jag kör
40/410 funkar perfekt för mig=)

Mvh Stefan