Viper Mod

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Slänger upp en liten tråd här om mitt lilla projekt. Är en viper som ska modifieras lite för att bli lite roligare. Är en del som redan är gjort på den, monoshock boggie, trimmad motor, pipor, portad, reeds mm men fler saker ska göras. Största förändringarna som ska göras är.

Hauck 780 bigbore kit
Chassie byte
Betterboards
Bossdyna
Ny 44 matta
Noslip drivhjul
Billet vändhjul
Lynx bandtunnelkylare

Har även en gammal lexan crosshuv som jag ska försöka få lite ordning på också.

Lite före bilder:







 
Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ojojoj fan vilken grym skoter det där kommer bli !!
Fan vad snällt folk det är hos er då. Skulle jag ha en huv liggande ute skulle den vara borta inom en vecka :)
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Chassiet har även sett sina bästa dagar så det kommer att bytas ut. Kan säga att det är mer eller mindre helt slut. Lagade det för några år sedan men nu ska det bytas ut



 
Last edited:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tänkte mest på att fet kan bli dyrt med haverier på en 780. Kan annars rekomendera Koso mätare, dom är inte svindyra och ganska smidiga. Och du kan hitta mycket kräm med rätt bestyckning...
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Man måste ju fortsätta med att titta på stiften fast man har egt mätare. men händer något när du kör så kan man hinna slå av innan det blir mos av allt.
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Bossdynan har kommit, Mindre än två veckors leveranstid. Nytt chassie inhandlat och betterboards beställda. Jagar nu en lynx kylare till tunneln
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Grymt projekt! Kommer lätt följa detta! Personligen är det lite av en dröm att lägga vantarna på en Viper och bygga om en :)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
vars köpte du bossdynan ifårn och pris?

Ser jävligt bra ut, är ju en dröm att ha en sån motor!;) skulle inte säga nej att ha en sån i min skoter (A)