Prenumerationsvillkor

 

PRENUMERATIONSVILLKOR

Beställning:

-Du som beställer via hemsidan och anger en korrekt e-postadress kommer att automatiskt få en bekräftelse via e-post.

-För övriga beställningssätt så som via telefon eller inskickad talong har vi inga möjligheter att bekräfta beställningen.

– Alla våra prenumerationer är tillsvidare-preunumerationer som måste sägas upp, utebliven betalning gäller inte som uppsägning..

Inbetalningskort

-Inbetalningskort skickas ut i samband med och alltid efter att ditt första nummer kommer till dig. Sista betalningsdatum: -Betalas inte summan på inbetalningskortet före sista betalningsdag så kommer du inte att få kommande nummer skickat till dig. Vi kan komma att kräva betalning för den redan utskickade tidningen plus porto om prenumerationen inte fullföljs. -Vi ber om ursäkt för att vi i bland måste ha sista betalningsdatum på andra datum i slutet av månaden. Anledningen till det är att de adresser som skall få tidningen måsta skickas i god tid till företaget som sköter om försändelserna. Vi är alltså ibland tvungna att sätta obekväma datum för att DU skall få din tidning.

Kontakt:

Om du har några övriga frågor angående prenumerationen så kontakta  pren@snowmobile.se, vi svarar vanligtvis inom ett dygn men det kan variera beroende på snömängd! 

Det går så klart bra att även skicka brev till oss på:

Snowmobile “Prenumeration”

Sund i Orsa Media AB, Dalagatan 5, 79430 Orsa

Vanliga frågor och svar ang. prenumeration mm.

Hur beställer jag en prenumeration?

Vanligast är att du startar med ett introduktionserbjudande på hemsidan, som därefter övergår i en tillsvidareprenumeration. 

Vad är en tillsvidareprenumeration?

Det är en prenumeration som fortlöper tills du själv väljer att avsluta den. Observera att utebliven betalning ej gäller som uppsägning.

 

Jag har beställt en prenumeration men har inte fått någon leverans. Varför?

Det kan gå olika lång tid innan du får din första leverans, beroende på när du gjort din beställning och när nästa tidning kommer ut. Var uppmärksam på att om du gör en ytterligare beställning kan du ev komma att erhålla två prenumerationer. Är du osäker på om vi fått din beställning kan du kontakta kundtjänst, pren@snowmobile.se.

 

Hur går jag tillväga om jag vill ge bort en prenumeration i present?

Välj ”Leverera till annan adress” när du fyller i din beställning.

 

Hur betalar jag min prenumeration?

För kortbetalning, välj PayPal som betalningsalternativ.
För faktura, välj ”Betala vid leverans”. 

Varför medföljde det inte något inbetalningskort med tidningen?

Fakturan kommer separat efter att du fått din första tidning.

 

Varför har jag fått ett inbetalningskort med förfallodag redan om ett par dagar?

Ibland kan det ske förseningar av våra leveranser som har med påföljd att du får din tidning senare än planerat. Därför är det också kort tid till sista inbetalningsdagen. Vi hoppas på ditt överseende om detta sker och att du betalar så snart du har möjlighet. Observera att utebliven betalning innebär att du inte får tidningen. Är inbetalningen för sent inbetald så får du inte den tidningen utan får då vänta till nästa nummer.

 

Vilket kontonummer ska jag använda för att betala min prenumeration?

För att registrera din prenumerationsinbetalning använder du BankGiro 5180-4185. Kom i håg att skriva namn, adress och prenumerationsnummer.

 

Är det fel belopp p inbetalningskortet ?

Kontakta kundtjänst som hjälper dig att se vad som blivit fel. Du kan maila till  pren@snowmobile.se .

 

Jag har betalat min faktura men ändå erhållit en påminnelse. Vad gör jag?

Om du nyligen har betalat in fakturan kan din inbetalning och vårt utskick av påminnelse ha gått förbi varandra, i detta fall ber vi dig vänligen att bortse från påminnelsen. Du är också välkommen att kontakta kundtjänst så att vi kan undersöka och hjälpa dig. pren@snowmobile.se .

 

Min tidning uteblev den här gången, vad ska jag göra?

Kontakta först kundtjänst som undersöker varför och hjälper till med att beställa ny tidning till dig. Du kan antingen maila till pren@snowmobile.se . Vid flera uteblivna leveranser bör du kontakta postens reklamationsavdelning.   

Var hittar jag mitt prenumerationsnummer?

Ditt prenumerationsnummer står på plasten runt tidningen. Du hittar det även på fakturan i närheten av ditt namn och adress.

 

Hur går jag tillväga för att avsluta min prenumeration?

Du kan maila till pren@snowmobile.se . Vi måste ha din uppsägning senast fem dagar efter att du har erhållit din senaste tidning. Får vi den senare kommer uppsägningen först att träda i kraft efter nästa nummer. Observera att utebliven betalning eller returnerad tidning ej räknas som uppsägning.

 

Jag vill inte ha fler tidningar, kan jag returnera den senaste tidningen?

Du har ingen returrätt på tidningar och returnerade nummer krediteras därför inte. Vi måste ha din uppsägning senast fem dagar efter att du har erhållit din senaste tidning. Får vi den senare kommer uppsägningen först att träda i kraft efter nästa nummer.

 

Jag har sagt upp min prenumeration men trots det har jag erhållit ytterligare en leverans. Vad beror det på?

Vi har troligtvis fått din uppsägning för sent för att kunna stoppa nästa leverans. Är du osäker på om vi erhållit din uppsägning bör du kontakta kundtjänst. Du kan antingen maila till pren@snowmobile.se .

Jag har fått en produkt som jag inte har beställt. Hur gör jag för att stoppa fler leveranser?

Vi skickar endast ut produkter i det tillfälle att vi har erhållit en beställning. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Du kan antingen maila till pren@snowmobile.se .

 

Hur går jag tillväga för att adressändra min prenumeration?

Du kan maila till pren@snowmobile.se .

Kom ihåg att skriva med din gamla adress!

 

Hur går jag tillväga om jag vill adressändra min prenumeration i en tidsbestämd period?

Kontakta kundtjänst som hjälper dig med den önskade adressändringen. Du kan maila till pren@sundmedia.nu.

 

Kan jag få tidningen skickad utomlands?

Portokostnad tillkommer enligt postens priser. Ta kontakt med kundtjänst som hjälper dig med beställning och prisuppgifter. Utlandsprenumerationer ska alltid vara helårsbeställningar. Du kan antingen maila till pren@snowmobile.se .

 

Vilket kontonummer ska jag använda för att betala min utlandsprenumeration?

För att registrera din prenumerationsinbetalning använder du Iban: SE06 8000 0802 4202 3382 7666
Bic/SWIFT: SWEDSESS
Kom i håg namn, adress och prenumerationsnummer.

 

När får jag min välkomstpremie som ingick i mitt introduktionserbjudande?

När vi har mottagit din betalning för introduktionserbjudandet skickas välkomstpremien till dig inom 3-5 veckor.

 

Vad gör jag om min välkomstpremie är skadad i leveransen?

Ta kontakt med kundtjänst som hjälper dig. Spara originalemballaget för eventuell retur. Du kan antingen maila till pren@snowmobile.se.

 

Jag har fått en leverans som är skadad. Vad ska jag göra?

Kontakta kundtjänst som hjälper dig. Du kan antingen maila till pren@snowmobile.se.

 

Kan jag beställa en vara eller tidning om jag inte är prenumerant?

Om du kontaktar kundtjänst så hjälper vi dig med beställning och prisuppgifter. Du kan antingen maila till pren@snowmobile.se .

 

Om jag har synpunkter, idéer eller frågor om tidningens artiklar, vart vänder jag mig då?

Kontakta Redaktionen som hjälper dig. Du kan antingen maila till pren@snowmobile.se.

 

 

Vi använder cookies för att säkerställa att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du är nöjd med det. Acceptera Läs mer