Zr 580 97 VS Zr 600 98

Ski_doo

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ume
Tjena, ska byta maskin nu å ja har ju som fastnat för artic, har funderat på ovanstående maskiner å ja undrar om de är jätte stor skildnad mellan dom, ja vet ju att Zr 98 har ju ett annat chassie.
skulle gärna vilja veta vad som skiljer i vikt, Hk, mm mellan maskinerna ! ni som har erfarenheteter av någon av maskinerna skriv gärna en liten rad om dom är ni snälla !
Nog för att man har en förkärlek till Arctic men finns de andra maskiner i samma pris klass som skulle kunna bräcka dom ?
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Hejsan!
Jag har ägt en zr600 -98 och den är mycket smidigare än 580:n.
Ny fjädring och chassie, efi:n ställer sig själv efter höjd- och tempskillnad, ställbart skidtryck om du köper en Greenclicker även clickers fram, ca 105hk.

Det är en grym skoter till små pengar, och AC:s skotrar har ju alltid varit snabbast.

En del folk säger att AC har haft problem med transmisionen, men det är nog bara för att dom är avundsjuka...

Tiden 97-98, vilket märke härskade på crossbanan? Jo, AC med zr:en...

Mvh Christer
Svarar på frågor.
 
D

Davve**

Tja,,Jag har en ZR 600 -98 och det är den bästa skoter jag haft.. Det har skön dämp och flyter väldigt bra i snön, sen rekomenderar jag att göra som jag ,sätta i ett B-M variatorkitt+chipning för bättre acc och bränsleför...den drar ca:2-2,5liter milen men det beror på hur du gasar..(efi)Men om du ska handla en riktig skoter så borde du ta dej en titt på denna modell. Du blir inte besviken.. **ZR 600**