XCR 440

FrösöJocke

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Hallå jag funderar på att köpa en XCR 440
96:a, jag vill höra lite mer synpunkter på den, på skoterbanken är det två som har vitt skilda åsikter om denna skoter, därför vill jag ha reda på lite mer.
Skriv allt ni vet bra eller dåligt!
 

The Titan

Välkänd medlem
1 jan 2000
138
0
6
Till att börja med kan du även kika på XCR 440 SP på skoterbanken är ju nästan samma skoter.
Det är förövrigt jag som skrev bra om den. Den andra killen måsta ha fått ett sönderkört måndags exemplar.

Skotern är väldigt rolig och drar lite soppa. Har aldrig varit över 2,5liter/mil.
Han hade skrivit att den har 50 hästar så när jag skrev 85 så blev det ett snitt därför står det lite lågt.
Väldigt lättkörd skoter, tar sig fram bra förutom i djupsnö där den inte riktigt orkar(gäller alla 440). I skogen är du kung då den även är väldigt lätt. Har just köpt en 500 och den känns som bly i gämmförelse och den har en torrvikt på 220 kg.

Kan utan problem rekomendera denna skoter.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
Går in på min 3:e säsong på en XCR 440 SP -96.
Har mest bara gott att säga om den.
Går hyfsat billigt, är jättebillig att försäkra och är hyfsat mycket att köra med.
Har inte behövt åtgärda nåt annat än vad som räknas till normalt underhåll på min.
Det enda som kan anmärkas på är att jag tycker att styret är lite lågt orginal, men då är jag 185cm också...
Sen gäller ju att "du får vad du ser".
Det är ju ingen muskelstinn lakerunner, inte heller nån pulkdragare och är inte så mkt att ha när man vill smyga omkring i renskogen, men ska du ha en busskoter att hoppa, leka och köra fort på led med (för vettiga pengar) så har du hittat rätt!