XC 500

Alpinestar

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Lit Sverige
<center><font size="1" color="#ff0000">Meddelandet senast ändrat den Feb-06-02 Kl 12:36 PM (GMT)</font></center>

Är det någon av er som vet lite om XC 500 -99???

nackdelar/fördelar m.m...

Är det något som håller för hård ledkörning och hoppning???


Ytterst tacksam för svar!




 

neol100

Välkänd medlem
1 jan 2000
241
0
16
36
Leksand
...

Jag skrev ett liknande meddelande där jag jämförde xc 500 med lynx xr 500 lc för ett halv år sen ungefär. jag fick 2 svar där det stod att xc:n drog lite mer soppa och var dyrare i inköp men var bättre att räjsa med.
Oxå tacksam för svar.
 

neol100

Välkänd medlem
1 jan 2000
241
0
16
36
Leksand
Här är svaren

Här är svaren jag fick:
Jag är ganska övertygad om att Polarisen är den snabbare och lite mer avanserade av dom två. Men om du är ute efter en billig skoter så tror jag att Lynxen är ett bättre altenativ.

Polarisen slår Lynxen lätt när det gäller de här skotrarna....förutom priset möjligen....
 

Henmon

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Sundsvall
Info

En mycket trevlig och lättkörd skoter, grymt snabb och bra ledracer. Dock rek att byta ut pps-dämparen till Öhlinare om det skall köras hårt. Är annars lite svampig. Drar lite soppa, även vid hård körning. Lite neg är att mattan är lite klen, kanske en 28: alt 32:a skulle vara bättre. Bör tänka på att den ev då kan tappa lite i toppfart, är inte så stark motor. I det stora hela är det en kanonskoter, läs tid tester i 500-klassen i Snowmobile. Där vann den överlägset. Är ingen engångsföresteelse, har även vunnit på senare år!! Kör hårt och lycka till med XC 500!!
 

BoooM1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Sundsvall Sverige
RE: ...

Du kan ju inte jämföra en XR och en XC.. helt olika skotrar. Ena budget sport andra ledracer. Ska du jämföra Polaris mot lynx bör du jämföra Enduron mot XC och då vinner lynxen på fjädring, motoreffekten vet jag dock inte. Skulle dock köpa en Enduro före XC pga dämpningen samt att lynx chassiet är starkare.