Verkstadshandböcker på nätet?

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Det finns ju gott om vänliga själar som har börjat scanna reservdelskataloger och lägga upp på nätet men är det någon som har sett till verkstadshandböcker etc i elektronisk form?
Just nu utgörs problemet av en Arctic Wildcat 700 EFI...det som är mest akut är uppgifter om insprutningen + elschema.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Tyvärr så har jag inget svar på din fråga men jag undrar om samma sak själv så jag skriver ett svar för att tråden ska finnas kvar på förstasidan...

Jag fick en länk till en massa spränksisser men inte så mycket mer info om vår kära wildcat när jag skrev en fråga här på forumet, hoppas att du har bättre tur!
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
elschema och sådant till yamaha exciter2 vore ju inte fel det heller :)
om någon hade kunnat tänka sig att låna ut en bok så skulle jag kunna betala frakten och sätta mig o scanna in hela boken
 

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Haj!

Ingen som har använts sig av de tjocka verkstadhandböckerna som säljs hos bland annat Skoterbutiken mfl? Har själv funderat på en sådan men de kostar ju kring 350-400:- så man vill ju veta vad man köper!

Tack på förhand!

Mvh Ola Olofsson
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Det finns ju någon tjock amerikansk bok som innehåller uppgifter om alla möjliga och omöjliga skotrar. Om man har tur hittar man de uppgifter man behöver men det är rätt slumpmässigt vad som har råkat komma med i den. Dessutom tas det mesta utrymmet upp av "utfyllnad" i form av 70-talsskotrar, detaljerade anvisningar för portning av encylindriga Sachsmotorer och sånt.
Jag ska nog varken säga att den är värd pengarna eller att den inte är det. Den är bra som allmänbildning men om man behöver svar på en specifik fråga är det inte säkert man blir nöjd.
 

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Haj, Torbjörn!

Det fanns inte bara till 70-tals skotrar utan även till 90-tals modeller som bla. Artic Cat 90-98, Polaris 90-95, Ski-Doo 90-95, Yamaha 97-02!
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
http://www.lunnaprodukter.se/l1/ har verkstadshandböcker.

Jag köpte en till Polaris och den har jag haft mycket nytta av.

I den boken finns nästan allt, elsheman, felkoder till EFI, motorenovering, chassie,boggie framvagn, förgasare ja allt som man kan tänkas leta information om.

Den kostar ju en del men det är väl värda pengar.
 

Arctic_1

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Bodø Norge
Til Arctic cat finnes det originale verkstads hand bøker, bare å bestille hos din lokale ac handlare. Har original boka til min kjøpt hos forhandler