Vad kostar en service?

dieselfreak

Aktiv medlem
16 okt 2006
58
0
1
Strömsund
Vad får man betala för en service på resp märken numer?:hmmmm2:
Vad brukar ingå och vad gör man?
Är det stor skillnad mellan Märkeshandlare och inte?

Alla kommentarer och åsikter/erfarenheter är välkomna:)
 
E

ejwbegysv

I mora där jag servar skotern går det på ca 1200kr. Icke märkeshandlare...
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ski-doo i Boden tog 1750 för stora servicen förra året

Kollade också i Arvidsjaur och där tog dom 1500

Tycker endå det är rätt bra priser, på en bil får man ju knappt bytt oljan för 1500
 
Last edited:

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
Som endel redan sagt så skiljer det sig en hel del mellan firmorna, te,x där jag köpte skotern hade jag bra rabbat på servicar = halva priset. Så dom servicarna gick på 1000kr jämt.. Men nu har jag flyttat och således bytt ÅF och nu kikar jag på kvittot för den senaste som gjordes för nån vecka sedan, och den gick på 1725kr + lite olja och grejer så den totala summan när jag hämtade skotern blev 2036kr.
 
W

w3stman

Servade min sxr på Yamaha Center i Östersund då jag precis köpt den (begagnad självklart :rolleyes: )
Då gjordes följande:

* Slidesbyte
* Dämparjustering runt om
* Mattspänning

Priset blev strax under 1000 lappen, och då inklusive slides som går på nån hundring. Plus att slidesbytet brukar vara krångligt då de suttit på några mil. Inte allt för farligt pris tycker jag :eek:
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
2200 + delar och olja fick jag ge för säsongsservice på en Lynx Yeti... antar att jag blivit blåst.
 
E

ejwbegysv

Standard service är väl det som står i manualen, typ kolla mattspänning, fetta in allt, göra rent variatorn osv osv...