Utandningsskydd HJC CL-X4

Jacke_

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Luleå Sverige
Visit site
PÅ dom flesta nyare HJC hjälmar så sitter det utandningsskydd på när du köper hjälmen, dock ej om du köper från Kalix Maskiner (I Luleå) Där jag köpte min.

Köpte till Utandningsskydd på Granec Masin i Södra hamn, kostade..160:- TROR jag det var, dock ej säker.


 
T

tricky

Utandningsskyddet ingår inte i "hjälmkartongen" utan detta köper man till eftersom. Hjälmarna är ju i första hand framtagna för motocross, och då behöver man ju inte något utandningsskydd...
 

Jacke_

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Luleå Sverige
Visit site
Det kan stämma, på Kalix Maskiner hade dom inte ens utandningsskydd.

Men när jag var på Granec så såg jag att dom sålde CL-4 hjälmarna MED Utandningsskydd för samma pris som jag köpt min Utan.

Så jag blev blåst på 160 kronor :)
 

_Lasse_

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
Pite Sverige
Fungerar det bra med utandningsskydd? Mina glasögon immar ju ständigt, trots att dom heter Turbosuperduperflow osv. Men det hjälper inte ett dugg, direkt man börjar brottas med skotern å andas mycket så immar det.

Funderade på en sån där neoprenmask som går över kind och näsa, men har ni tips på nåt annat kanske?
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Köpte det på kalixmaskiner förra året.helt suveränt immar ingenting och blåser ingenting,se bara till att glasögonen håller tätt mot ansiktet.
 

Mach_Z Trippel

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
Jag har investerat i ett nu! Bara det skulle komma lite frusen nederbörd så man kan testa hur det fungerar!!