Toppfart -05

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Hörrni, vad säger ni om toppfartstestet i senaste Snowmobile?

Helt klart oväntat låga siffror, vart är dom 200 kilometrarna i timmen egentligen?
Även om det är mätarfart Ski-Doo menar så presterade ju Z:an långt under utlovad hastighet, och man kan nästan tro att man skulle kunna smiska både Yamman och Polarisen med gammel-wildkissen från -92... :eek:

Vi måste få lite kommentarer från test-crew:n om vad som kan ha dragit ned farten, för inte kan väl det där vara absolut max?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Håller helt med om att dom toppfarterna skrämmer inte utan snarare skämmer.
Frågan är ju i vilket skick banan var.
 

Knasen

Medlem
14 jan 2005
10
0
1
Ja verkligheten hinner ju ikapp till sist

Håller med ovanstående det den är ju läcker men
kanske lite över reklamerad
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Jadu, tidningspojkarna vet du... Det ska ju till några från internetredax för att det ska gå riktigt fort! :cool:

Haha! Nejmen, jag tyckte bara att man ville höra att underlag m.m. var schysst så att det inte bara blir en massa spekulationer kring resultaten.
Hursomhelst, mycket intressant läsning!


B.T.W. Jag var uppe i 140km/h (mätarfart) med 440:n idag, får jag också vara med nästa gång det ska rejsas? :D
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
henkew skrev:
Hörrni, vad säger ni om toppfartstestet i senaste Snowmobile?

Helt klart oväntat låga siffror, vart är dom 200 kilometrarna i timmen egentligen?
Även om det är mätarfart Ski-Doo menar så presterade ju Z:an långt under utlovad hastighet, och man kan nästan tro att man skulle kunna smiska både Yamman och Polarisen med gammel-wildkissen från -92... :eek:

Vi måste få lite kommentarer från test-crew:n om vad som kan ha dragit ned farten, för inte kan väl det där vara absolut max?
Det jag tyckte var anmärkningsvärt var att referensskotern MXZ 800:an klådde Polaris Fusion med 2 knyck! Vad ska det skilja i hästar dom emellan?
Men där ser man....effekt är inte allt.:D
 
E

ejwbegysv

Summiten toppade 135 enligt GPS när den var orginal :)

En sak är säker att Z:an ser skrämmande ut :) Mötte en efter leden förra helgen.. Mycket snygg faktiskt..