Tips på rappare maskin.

Scroll_

Medlem
10 sept 2008
20
0
1
Hej. Har tröttnat lite på min gamla mxz, tycker den är lite slö. Finns det något man kan göra för att få en mer rappare maskin. Har funderat på att dreva ner den lite, blir det någon skillnad ifrån original? Eller är det variator kitt som gäller?
Kom med tips på vad man kan göra.

Kan också tillägga att det är en 440 vi pratar om, kolvar gått 40mil.
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
dreva ner, och ja det blir en otrolig skillnad när man drevar ner men det beror ju också på hur många kugg du går ner gentimot orginal, V-kit, plana porta top insug, vforece 3 reeds
 

Scroll_

Medlem
10 sept 2008
20
0
1
Tänkt mig ner med 2-3 kugg, blir det mycket skillnad i acceleration jämfört med original? Kommer väll att tappa mycket i topphastighet så den kommer väll att varva grymt mycket i t.ex 100km/h?

Blir nog ingen portning av cylindrar..
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Tänkt mig ner med 2-3 kugg, blir det mycket skillnad i acceleration jämfört med original? Kommer väll att tappa mycket i topphastighet så den kommer väll att varva grymt mycket i t.ex 100km/h?

Blir nog ingen portning av cylindrar..
De kommer den nog göra, MEN då ställer du om ramperna i primären. Så att den inte övervarvar.

Vilken årsmod är de?
 

Scroll_

Medlem
10 sept 2008
20
0
1
De kommer den nog göra, MEN då ställer du om ramperna i primären. Så att den inte övervarvar.

Vilken årsmod är de?
Det är en 99 årsmodell. Är det ett måste att ställa om dom? Den kommer alltså varva rejält bara av att gå ner 2-3 kugg?
 

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Det är en 99 årsmodell. Är det ett måste att ställa om dom? Den kommer alltså varva rejält bara av att gå ner 2-3 kugg?
Har inte du justerbar primär? 6lägen? Jobba dig nedåt på den isf ifall den varvar för mycket.