tändstift 500 efi

500slp

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
vad för stift till denna maskin är dom absolut bästa, har kört på allt möjligt senast B9ES men dom är lite för skumma och surar så lätt,Nån som vet vill helst inte ha resistor stift då SLP inte rekommenderat det till trimmade maskiner...
tips?

 

500slp

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
men

Varför kör du då inte på BRE9ES i stället för 8?
dom går den väl bättre på??
 

habba

Aktiv medlem
1 jan 2000
88
0
6
Sverige
Champion

Prova Champion eller Motorkraft(Ford Org.stift)dom tål betydligt mer innan dom lägger av,jag har varit NGK-fantast länge men jag fick ge mej efter några prov.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Tänkte bara....

...säga att när jag åkte 500 EFI så hade jag först ett par Denso-stift i den för tidigare ägaren hade haft problem med lite underlig gång...han hade kört Bosch å Champion (dom som det står i handboken man ska ha) men fått den gå lite bättre på Denso (tror dom hette w27-cc...), den betedde sej dock lite konstigt i "halv-varmt" tillstånd, samt lite svårare att starta ibland. Jag satte helt enkelt dit vanliga hederliga NGK BR8ES å då gick den prickfritt dom resterande 90 mil jag hann köra med den! Min maskin var dock inte trimmad...
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Hårdhet

<center><font size="1" color="#ff0000">Meddelandet senast ändrat den Apr-13-02 Kl 05:19 PM (GMT)</font></center>

Meddelandet senast ändrat den Apr-12-02 Kl 03:40 PM (GMT)

Meddelandet senast ändrat den Apr-12-02 Kl 03:37 PM (GMT)

Ursäkta sent svar! Det beror ju på hur man kör,9:eek:r är nog att föredra som allround stift.Är motorn trimmad så skulle då inte jag köra under 9 i hårdhet, men ``fisåker´´ man så surar(slår) dom lättare igen. Regel: kallare stift mindre risk för skärning vid hård körning under förutsättning att efi.n är rätt justerad. NGK Rules.......
Mvh.Bola..................






 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tändstift !!!

<center><font size="1" color="#ff0000">Meddelandet senast ändrat den Apr-14-02 Kl 07:17 PM (GMT)</font></center>

Hej !!

* Alla EFI maskiner skall ha "R" stift !!
* Alla motorer med Digital/3D tändning skall också ha "R" stift !!

Detta pga att deras känsliga elektronik kan gå sönder om "Vanliga" stift utan Resistor används !!

ND "Nippon" ---- NGK

W24ESR-U ---- BR8ES
W27ESR-U ---- BR9ES
W31ESR-U ---- BR10ES

Lägre "Siffra" = Varmare / Mjukare Stift !
Högre "Siffra" = Kallare / Hårdare Stift !

häls. 2stroke

" Kör med insidan & håll till höger i spåret !! "

PS : Personligen kör jag ALLTID med ND "Nippon" stift då jag bara har haft goda/bra erfarenheter med dessa !!
Detsamma kan jag tyvärr ej säga om NGK !!


 

Evilabe

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
BR9EYA

är det ingen som tänkt på dessa, jag satte dessa i min Mach1 som ville sura å slå igen... inte ett problem sen dess