Stag i framvagn (Yamaha)

Roffa

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
16
Luleå Sverige
Har kört sönder ett stag i framvagnen på min Yamaha 600 XTC -97

Det är det undre av dom två parallella stagen som går från skidan och sitter fast under buken.

Nån som vet vad ett sådant stag kostar?

Har hört att dom ska vara dyra..

//Roger
 

zap

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
bytte i våras,480 spänn tror jag det var jag betalade,fick även byta trailingarm(yamaha original kostade över 2000)850 spänn för en pirat..

du behöver förhoppningsvis bara köpa själva staget,behöver du byta ändarna blir det dyrare...

det underlättar om du märker upp hur långt inskruvade ändarna är(framvagnsinställningen blir helknas annars)

kör hårt

 

Roffa

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
16
Luleå Sverige
Okej..ja det är bara staget som har fått sig en smäll..änden är hel..jag märkte upp hur det satt när jag tog lös =)

Var det original eller pirat för 480kr?

Piratdelar till skoter håller dom samma kvalite som original..eller kan man få ett stag som ej är lika långt?!?

//Roger

 

zap

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
original,frågade aldrig efter pirat(dumt),trailingarmen var dock exakt lika dan,jag beställde efter originaldekalen och det går ej att se skillnaden(några svetsar på baksidan ser lite annorlunda ut,syns ej)
 

Roffa

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
16
Luleå Sverige
Köpte ett original stag kostade 513kr men fick det för 350kr pga fel färg..men nu har jag lackat det svart så det ser ut som köpes. =)