Srx 700- Sx 700

Larsa

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
<center><font size="1" color="#ff0000">Meddelandet senast ändrat den Oct-27-01 Kl 07:36 PM (GMT)</font></center>

Meddelandet senast ändrat den Oct-27-01 Kl 07:30 PM (GMT)

Hej på er, tänkte bara höra om det är nån som vet vad det är för skillnad på en srx 700 och en sx/r 700??
vilken modell man ska köpa av dom..??
Och lite fakta om dom.




 

bennyj

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Det beror på hur du kör

SRX - Värre motor
SX-R - Längre fjädringsväg

Om du gillar att maxa efter en sjö eller på välpistade leder - köp SRX

Om det är i skogen bland hopp och gupp du trivs bäst - köp SX-R
 

Larsa

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
sx-r

Tack för tipset, det låter nog som det är en sx-r man ska satsa på isåfall. Det är ju inte så kul att hålla på att maxa efter sjöarna det är roligare och hålla på att "leka"
 

Frebba

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Skillnad stora & små

Du fick svar förut såg jag , men jag är inte riktigt säker på om jag kan hålla med.
Jag har själv en srx så jag kanske är lite partisk men jag vet att jag inte har haft några problem att hänga med någon sxr någonstans utom i blöt lössnö, där ar skillnaderna enligt mitt tycke små.
Motormässigt är srx överlägsen den är snabb och den är otroligt snål på soppa, här är skillnaderna stora.
En sxr med motor från srx vore bäst.
 

Freddde

Välkänd medlem
1 jan 2000
170
0
6
Nja..

Visst har Vipern enkelpipa medans SRX:en har trippelpipa.....rätta mig om jag har fel!!

 

Frebba

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Viper= sxr 15hkr

Viper med trippelpipa är mer en bra kombination men då drar det i väg i pris
 

leifi2

Rookie sledder
1 jan 2000
6
0
0
Billigare alternativ.

SXR med trippelrör så kör man ifrån både viper och srx.
 

Frebba

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Hörselskydd

Trippelrör på en sxr är måhända effektivt men om den åker från en srx det vet i katten, den saknar ju avgasportar och sen låter den så man blir döv.