Slutburk. /Mod

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Tja!
Har en Ski-doo Mxz 583 i min ägo och funderar på att reta upp grannarna i vinter. :blink1:
Undrar över det här med slutburk? Ökar det chansen att skotern kan skära?
Och hur är det med rakt rör?
Har också funderat på att göra en egen slutburk någon som har någon erfarenhet av detta?

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
skoterhatare lever på sådana som du. Det är det bästa de vet eftersom du hjälper dem i kampen för fler skoterförbud.

eftersom du tydligen inte uppnått den personliga mognad som jag tycker är ett krav för att framföra ett fordon/farkost så föreslår jag att du låter skotern stå orörd till detta inträffar. Som bonus minimerar du även risken att motorn skär.

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Haha. Äsch! Hallå? Nu var det ju inte riktigt ett svar på min fråga va? För det första!. Tror inte ljudet är största boven i skoterförbuden. Utan när omogna idioter kör på bland annat nyplanterade hyggen som kostar att plantera. Och är jobbigt som fan. Vafan lite ljud dör ingen av mitt på blanka dan i hembyn.

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Ja, du kommer reta folk och förstöra för andra.
Ja, den kan skära om mottrycket blir helt galet och kommer mest troligt att förlora effekt.
Satsa din tid och pengar på nått som ger nått i stället! Kolla över variatorer, motorlinjering, motorkuddar, stötdämpare och annat som kan öka prestandan/driftsäkerheten i stället är mitt tips!

Ps! Folk stör sig mer än du tror men det här är Svergie så ingen kommer att våga säga åt dig rakt i ansiktet utan det blir notiser i tidningen och skitsnack bakom din rygg!!!

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Sitter i en skoterförening tycker jag gör mitt där! ;) Och nu är jag inte ute efter något extremt högt ljud utan skulle vilja få den att sluta låta som ett fläktkylt svin.. ;)

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Sitter i en skoterförening tycker jag gör mitt där! ;) Och nu är jag inte ute efter något extremt högt ljud utan skulle vilja få den att sluta låta som ett fläktkylt svin.. ;)
Det är ett fläktkylt svin :p Haha, skämt åsido. Vi åker mycket skoter i vårt område. Det finns bara EN kille i hela området som kör med slutburk som låter bläää. MITT I BYN PÅ ÅKRARNA! Ska man upp på rullen så ut på någon myr eller ta en hårdpackad led över en sjö eller nått... Inne i byn så puttrar man(!), åtminstone jag vill ha kvar vår led genom byn till macken.

Så, nu har jag skrivit av mig lite...

hehe, näe men jag tycker du ska låta bli. Gillar du ljudet så förstår jag dig. Gjorde jag också när omnämd satt dit sin. Men isådär 5min sen började jag lessna. Det ringer ju fan i öronen efter en stund. Gör i ordning allt annat istället - En smygare är ju 10ggr mer blingfaktor :p

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Ser du bor i östersunds trakten och lika så jag!
Om du tror du kan äka runt här med raka rör utan att folk kommer bli galna och skicka klagomål om att skotrarna låter för mycket och vill ta bort flera leder genom samhällena tror du ganska fel!!!

Jag har då inte sett många skogsplantag mitt ute på kalfjällen här i jämtland där det är skoterförbud så måste ju bero på något mera som orsakar skoterförbud?

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Ser du bor i östersunds trakten och lika så jag!
Om du tror du kan äka runt här med raka rör utan att folk kommer bli galna och skicka klagomål om att skotrarna låter för mycket och vill ta bort flera leder genom samhällena tror du ganska fel!!!

Jag har då inte sett många skogsplantag mitt ute på kalfjällen här i jämtland där det är skoterförbud så måste ju bero på något mera som orsakar skoterförbud?
Så lugnt o fint på byn här ändå.
Ja anledningarna till att det blir mer skoterförbud är ju såklart att fjällfolket b.l.a skidåkare. vill ha frid För mycket "Oljud" Och skotrar som är på varenda liten fläck. Men om man går ner från kalfjället är det ett stort problem med skogsplanteringen så ja.. Jag vet att det är ett problem så det måste ni inte påminna mig om nå mer! ;)
Hur vill du ha det igetligen?
Jadu. Nu är det tips jag är ute efter så. Lagom helt enkelt.

fredrikluuundberg

Aktiv medlem
27 aug 2013
68
0
6
Boden, Norrbotten
Jag har lite samma åsikt som macke78, men jag har själv en burk på summiten, den låter dock bara på över 7-8k rpm, så vill man smyga och vara lite diskret så funkar det.. men efter det skriker den som en stucken gris, prova på något sådant kanske ? och far inte och kör mitt inne i byn/stan vars du då bor, far ut en bit så störs ingen!