Skriv allt ni vet om edge600 -01 -02

FOX1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
22
0
0
Den ultimata släden..

om du frågar mig.

Förutsatt att man gillar att gasa! Men givetvis finns det andra trevliga maskiner oxå. Själv har jag en 02-a och har följande erfarenheter: Outstanding chassie helt enkelt. Riktigt bra fjädringssetup, det enda sättet att få värre är att Öhlinisera runt om. Funderar du på en 01-a får du byta bort PPS-dämparen om du skall köra hårt, tro mig!!! Körställningen är suverän bortsett ifrån att jag gillar högre/rakare styre, varav det snart monteras höjt cross-styre. I standardutförande tycker jag att maskinen har aldeles för lite skidtryck för att tillfredställande kontroll skall infinna sig vid riktig hårdkörning, med andra ord är det lite förmycket dragrace köra endast rakt fram stuk. Detta är dock en smal sak att fixa så man blir nöjd. Mattan är riktigt bra (32mm) men 01-ans är något underdimensionerad. Min har alltid startat och gått helt problemfritt. Soppaförbr ligger från 1,8-3.0 beroende på före och alltid med "inspirerande" körning. I övrigt har jag en del modifieringar på bestyckning, variatorer och fjädring som jag är supernöjd med och gärna delar med mig av..

Mvh/FOX
 

Beerpower

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Jo man tackar

Tack precis sånt svar som jag ville ha. Mer såna. Nån som upplevt nått dåligt förutom boggin på 01-an? Nån svag punkt?
 

TG

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
Svaga punkter '01

Baljan är en svag punkt. En kombination av materialval och infästning kring stötdämparna gör att det finns risk för sprickor. Bör kunna bytas på garantin (om den gäller).

Riktigt hårt körda maskiner (cross - mycket hopp) kan ha upptryckt främre del av chassit. Om huven verkar passa dåligt mot baljan ska man kolla det.

PPS-dämparen verkar vara av skiftande kvalitet. En del håller bra, andra tappar funktionen vid hård körning. Dämparna på '02 (Ryde FX Fox Clicker) är mycket bättre.