Skoter badvil

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
[Uppdaterat: Senast editerat den 29-Jan-03 kl 08:29 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 29-Jan-03 kl 08:20 PM (CET)]Var det nån som lyssnade på radion idag ?
Handlade om alla skoter olyckor som sker på fyllan , som vanligt vinklat på bästa skoterhatar sätt. Dom intervjuade en kille som alltid körde på fyllan inklusive hans polare samt att packningen innehöll sprit!
Sen pratade dom med en kille som hade krachatpå sjön han hade varit nykter (dom hade kört ihop)men man tittar väl om man byter spår ? Synd om killen , men hela inslaget gick ut på att skoteråkare var fyllesvin som int respekterade lagen. Jag blir så jäla trött på SVT&SR som verkar bedriva nån sorts kampanj för att svärta ner
skoteråkarna i Sverige.Det går ju att vinkla allting tills en egen fördel. Ta alla rattfyllerister som kör varje dag det är väl en 8000-9000 tusen per dag som kör påverkade , ta mc olyckor där sitter lika oskyddade som på en skoter. Maila till radion och säg vad ni tycker om att media verkar bedriva lobbying mot skoteråkningen
}>
Lyssna på http://www.sr.se/p3/folkradion/
mv(n)h:(Nyktra)Bosse....................


 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Lyssnade inte men jag börjar tro att det är dags för skoterfolket nu.
För ett år sedan Akrylamid, nu skotrar.
Folk måste troligen ha nåt att skälla på för att slippa se sina egna skavanker...
Jag tar alla tillfällen att ta med folk ut på en tur och har haft med markägare från olika håll.
Det är slutgnällt på hyggesåkning och isbränne i de flesta fall.
Nu kan vi inte skjutsa runt på varje gnällspik men ett projekt där mediafolk får se vad det egentligen är skulle troligen ha effekt.
 
N

Nilla

När blir det förbjudet att rida, för det finns ingen annan fritidssysselsättning som skördar fler dödsoffer varje år än just ridsporten.
Hur vanligt är det med ridfylla tex???