Ska det se ut så här?

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Kikade lite som hastigast på skotern och såg att på höger sida (sett från sittandes på skotern) så är det inte alls likt som på vänster sida.

Höger sida:


Vänster sida:


Ni ser att på höger sida så är det hål emellan men itne på vänster. Ska det se ut så? För det kommer nog att komma in snö på avgasröret..

Också såg jag en till sak.


Ni ser att det är lite mellanrum mellan stålet och huven. Ska det vara så där också? Jag tror ej det, för det är inte så på andra sidan. Men det är lika bra att höra efter. :p
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jaa det är rätt att det INTE ska vara hål på vänster sida, då får du in snö på variatorerna och skotern blir helt obrukbar, bara slirar när dom blir blöta. På höger sida SKA det vara hål för kylningen. Det är ju tänkt att luft ska strömma in och kyla men visst händer det ofta att det kommer inte massor av snö också, inte farligt de få gånger det händer.
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Jaa det är rätt att det INTE ska vara hål på vänster sida, då får du in snö på variatorerna och skotern blir helt obrukbar, bara slirar när dom blir blöta. På höger sida SKA det vara hål för kylningen. Det är ju tänkt att luft ska strömma in och kyla men visst händer det ofta att det kommer inte massor av snö också, inte farligt de få gånger det händer.
Tack för snabbt svar! Då vet jag att jag inte behöver åtgärda det. :beer:
Där framme då, är det en buckla som har blivit som det "bara" är att slå tillbaka?
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Men jag har hört att i varma avgasrör strömmar avgaserna bättre :) blir det någon negativt med att täcka igen hålen med hönsnät?
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Varma lär dom vara ändå men de ska ju inte bli överhettade. Nån sorts kylning måste det vara annars blir det för varmt där under huven. Tror dom har tänkt på det när dom designade huven och alla andra huvar. Har liknande på ProX2an nu. Och på gamla RMK med gen II huven var det galler på vänster sida men helt öppet på höger.

Svårt att se/säga vad det är på sista bilden. Sitter noskonen lös eller??
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Hade den haft en fläktkyld motor,så hade hålen på vänster sida varit öppna.
För att släppa ut varmluft.
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Svårt att se/säga vad det är på sista bilden. Sitter noskonen lös eller??
Alltså, den där stålgrejen (vet ej vad den heter? :mad:) är liksom inte tryckt emot huven som på andra sidan. Nu är ju inte jag så haj på vad alla skoterdelar heter, men jag antar att noskon är den där plastbiten längst fram. Alltså, den där stål biten sitter för lingt ifrån noskon på vänster sida, jämfört med den högra där den sitter kloss i kloss. Ska det vara så? Vad jag kunde se så fanns det som ingen buckla heller..
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Alltså, den där stålgrejen (vet ej vad den heter? :mad:) är liksom inte tryckt emot huven som på andra sidan. Nu är ju inte jag så haj på vad alla skoterdelar heter, men jag antar att noskon är den där plastbiten längst fram. Alltså, den där stål biten sitter för lingt ifrån noskon på vänster sida, jämfört med den högra där den sitter kloss i kloss. Ska det vara så? Vad jag kunde se så fanns det som ingen buckla heller..
Jaha, du menar bågen som du kan lyfta i?? Den kanske har fått en liten smäll om den sitter lite snett. Går att byta ut.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Ja, precis. Men går det inte att fixa för hand? Skulle säkert vara mycket billigare. :beer:
JAa, det går det alldeles säkert att göra. Men det är lite svårt att se på bilden vad det är som är fel. Men det är ju bara skruva lös den och försöka forma tillbaks den som den ska vara.
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
JAa, det går det alldeles säkert att göra. Men det är lite svårt att se på bilden vad det är som är fel. Men det är ju bara skruva lös den och försöka forma tillbaks den som den ska vara.
Jo, jag vet, lite halvtaskig bild. Men tack ändå, ska försöka att fixa till den. :beer: