RMK 700 går ojämnt vid körning

439155

Ny medlem
26 dec 2018
2
0
1
28
Strömsund
Har sökt runt både på forumet och lite andra ställen men hittar bara fall där skotern går ojämnt på tomgång eller där den går väldigt dåligt vid körning, inget där den bara går ojämnt.

Det är en Polaris RMK 700 från 01. På tomgång går den bra och vid väldigt låg fart, men om jag kör kanske 30 eller uppåt och håller gasen helt still så går varven upp och ner av sig själv och skotern ökar/säker farten lite fram och tillbaka. Det är väldigt regelbundet fram och tillbaka oavsett underlag eller om jag ökar farten själv, den ligger hela tiden och "svajjar" på varven och farten. Verkar inte spela någon roll om den är varm eller kall. Har kollat stiften och dom ser okej ut, men har inte allt för stor koll på motorer så vet inte riktigt vad för annat det kan bero på. Någon som kan hjälpa mig?
 

escapade 67

Aktiv medlem
2 jul 2010
99
0
6
prova byta drivremmen, kanske kolla upp variatorerna verkar som den växlar ojämnt brukar vara midja på remmen eller variator fel när det händer.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Primärvariatorn kärvar eb sekundärvariatorn också. De går ev rengöra själva glidbussningarna med sprit men förmodligen är alla glidbussningar slut samt att de kan va slitagespår i variatorn. Rengör även variatorskivorna med sprit eller bräklen.