Rigid Secondary HC-X

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Är det någon som har erfarenhet av denna variator. All info är av intresse, hur den funkar, vad den är monterad på, resultat.

Specifikt. Är det nån som har monterat den på en skoter med RER / PERC. Hur funkar det att backa med den? Inte alls, dåligt (på vilket sätt?) eller fungerar det bra?
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Min kompis som har en WildCat 700 92 (förgasarmodellen) har just fått hem
Heelclicker 2-step och HC-X.

Han har ej monterat ännu men jag tror starkt på grejorna. HC-X är ordentligt tilltaget, styvar upp sekundären. Dessutom är det rull-lagrade stålrollar mot stålhelix. Måste bli låg friktion. Han får även med 2 sekundärfjädrar. En för toppnoteringar och en då backshift prioriteras.
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Jag kan nog svara själv på frågan om RER. Det funkar inte. Om det går lätt så kan den tänkas röra sig bakåt men om det går det minsta tungt så drar den ner remmen. Däremot jobbar de på en variant som ska funka med RER så det blir att vänta och se.

Har kollat på HC-X:delen så att säga. Kit som skulle på nån arcticvariator och det ser rejält och bra ut, fjädrar är standard arctic så de får man ju tag på enkelt.
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Fjädrar till HC-X ingår i kitet. Är det någon som säljer utan är det fel. Min kompis köpte direkt från www.supertorquer.com och fick med 2 betydligt hårdare fjädrar.

Polarn ringde och talade med inventorn himself, Randy Neuis, och fick betala $279.95 för HC-X (1890 sek). Heelclicker kostar $189 (1275 SEK) och 2-step $239 (1613 SEK). Han fick 10% rabatt om han beställde både HC-X och 2-step.

Nackdelen är att du kan åka på moms. Jänkare är lata av sig och postar med DHL/UPS vilket kostar närmare tusenlappen.
Då åker du antagligen på moms också då man skriver värdet på fraktsedeln.

Kan du få dom att skicka med u.s. mail priority kostar det 200 och det tar bara max en vecka (flygfrakt). Om du får dom att skicka ett anonymt brunt paket med "books" till ett värde av $10 slipper du momsen.

Polaren bad dom skicka grejorna till en adress i florida och en bekant till honom som var där tog hem grejorna i handbagaget.

En annan lösning är att beställa till nån bekant i USA som postar enligt ovan.
Enklast är att beställa via webben på www.sledgear.com där är det ännu billigare. Men Där är det DHL/UPS som gäller för NON-US adresser.

Återförsäljarna här tar 4500 för ett HC-X kit och 2800 för Heelclicker. 2-step verkar dom inte ha hemma. Skämmes tamefan :)

Jag har tänkt beställa ett HC-X och en 2-step 40-20 till min
TripleTouring eller racern vildkissen. (Om jag får igen tillräckligt på skatten:)
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Det går nästan altid att få ett lägre värde uppgivet på paketet, men då får man inte ut fullt på försäkringen om det skulle komma bort på vägen.