Reg.plåt

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Jag har varit ute och måttat lite med fotstegsförstärkarna och kommit fram till att reg.plåten sitter ganska illa till, har den på bandtunneln vid höger fot.

Nu är frågan om man måste ha kvar den vanliga skylten om man har en sån här klisterlapp på huven, nån som vet?
 

Helajten

Medlem
12 okt 2004
22
0
1
Boden
Nej du behöver bara ha en skylt som är synlig framåt, så det är bara att slänga bort den andra skylten eller hänga upp den på väggen.
 
P

<PolarisRacing>.

Jag skulle sätta dit den nya klisterskylten på samma ställe som du hade den gamla på, bredvid fotstegsförstärkarna. Det ser så ruggigt fult ut att ha skylten på huven eller på rutan. Visst är det olagligt med den smällen tar jag. Hellre böta en gång på tio år (ungefär så ofta man ser polisen med skoter) än att förstöra hela huven med någon ful klisterlapp.

Förresten vad är böterna om man har reg. skylten på "fel" ställe??
Jag har hört flera olika bud från 300:- upp till 800:-.

(Det gick inte att logga in så därför kör jag som gäst).
 
N

Nitrous - Gäst

300kr kostar det om plåten är felplacerad eller ej orginal, dvs vägverket orginal med reflex är den enda som är laglig.
Avsaknad av skylt kostar 400kr i böter.

/Nitrous
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
300 spänn var inte mycket att klaga över. Klart värt att ha den på bandtunneln då med tanke på hur ofta man stoppas av polisen.