Pulka

Aktivgul

Ny medlem
5 aug 2007
4
0
1
Bamsepulkan ser ju för risig ut:) Ingen upphängning att tala om. Och hårda skidor.... Ser ut som den kommer från 60-talet. Kollade på Realimports pulka. Ser i alla fall lite modern ut.
 

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
har en bränna pulka med samma underrede som alaska pulkan. pulkorna är identiska med varandra, mycket bra och stabil pulka, enda nackdelen med den är det underede som sitter på den samma som på bilden, har en tendens att "guppa, gunga" för mycket alltså i ett gupp i lite högra fart typ 50km/h så guprra pulkan ett tag efter guppet innan den slutar blir lite guppig färd.

ett mycket bra köp
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
jag beställde med en annan fjädring.
på denna bild sitter det en sk:flexiski som ska följaunderlagets konturer men jag tror nog mer på den vanliga varianten med fjäderklädd stötdämpare.
dom byggs på vanligt flakunderrede fast med valfritt fjädringssystem och ser mycker bättre ut i verkligheten.
bild kommer när jag får leverans.

jag tyckte alaskapulkan var snygg,men såg liten o trång ut.
 

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
finns ett underede som ser ut som det på den adra bilden på den röda pulkan fast med samma medar som på den övre svarta pulkan detta underede är helt toppen syrran har det på deras pulka och ljusår bättre än det jag har
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Jag kör inte så mycket med pulka, men köpte en Polar Pulka. är mycket nöjd med den förutom att jag tycker kapellbågarna böjer sig för lätt i bakkant där man låser fast dom. Följer skotern mycket bra och är stadig. Min är ofjädrad men medarna gör att den går väldigt mjukt ändå.
 

Ronny66

Ny medlem
27 feb 2008
2
0
1
En kompis köpte en Alaskapulka som underede bara rasade ihop och gummikuddarna gick av, dåliga svetsfogar och väldigt tunt matrial i både underede och plast....rekomenderar inte, ibland lönar de sig inte att köpa de billigaste. :hahaha:
 

Boris40

Ny medlem
28 feb 2008
2
0
1
Skulle nog vilja varna för alaskapulkan. Den är tillverkad i Kina och är av undermålig kvalite. Känner till ett par rejäla haverirer med den pulkan. Allt ifrån att skidorna splittras vid körning, underredet kollapsar pga dåliga svetsar och för tunt gods till att plastlådan är för tunt gjuten och slits sönder vid lite påfrestning.
Fundera över varför realimport rear ut pulkorna inför den viktigaste veckan på hela året för alla inom skoterbranchen!!! Ryktet är redan i full gång över alla haverier som inträffat och grabbarna börjar få panik över att inte bli av med skräpet.
Satsa hellre på någon välkänd svensk pulkan.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
har en bränna pulka med samma underrede som alaska pulkan. pulkorna är identiska med varandra, mycket bra och stabil pulka, enda nackdelen med den är det underede som sitter på den samma som på bilden, har en tendens att "guppa, gunga" för mycket alltså i ett gupp i lite högra fart typ 50km/h så guprra pulkan ett tag efter guppet innan den slutar blir lite guppig färd.

ett mycket bra köp
Pulkan Guppa i guppet men efter guppet så guppade den bort guppet som guppiguppgupp.....

Skitkul inlägg :):):)

Förstod jag dig rätt ?:evil: