Primärvariator Boondocker 850 -2019

j0jj3m

Medlem
17 dec 2014
10
0
1
Tjo!
Sprängde primären i helgen från det märkligaste skäl - justerverktyget för sekundären lossnade feån variatorskyddet och letade sig in mellan variatorerna.. blev bara bås av primären!
Nu undrar jag om det är samma variator som sitter i Boondocker 850 årsmodell 2018 ? Isåfall kommer jag över en sådan och sätter in nya Diablo delar.

Jag har valet att ta det på försäkringen men då blir det lite dyrare och såklart en lång väntetid utan skoterkörande!
Vad säger ni experter ?

mvh
 

Attachments

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.366
163
63
Offerdal, Jämtland
Samma primär på alla 850 sånär som innehållet men det ska du ju ändå byta. Inte helt ovanlig skada så ha inga verktyg på variatorskyddet.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Ända sedan de verktygsfästena kom på XP-maskinerna har dom fallit loss och dödat variatorer. Till och med vissa av Ski-Doos "influencers", eller ambassadörer kallar dom det nog, på andra sidan pölen gör filmer och instruerar folk att plocka bort verktygen därifrån.

Varför har BRP då kvar de fästena kan man fråga sig?? Jadu, varför har dom fortfarande kvar den fasta QRS-variatorn.... Vissa idiotier verkar vara svårare släppa än andra...
 
Reactions: Undie

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
ojdå. Det är nog bara variatorbulten du kan återanvända av den där.
Intygar att 2018 har samma variator, p-drive.