Polaris XCR600

Bjure

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Ni som har sådana eller har haft sådana.
Vad upplevde ni som för och nackdelar?
Tacksamt för svar.
 

Alpinestar

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Lit Sverige
Köpte en 96:a....

...i höstas och har kört ca 80 mil med den hittils. Är väldigt nöjd med den. Det går att köra riktigt fort med den efter krokiga o9ch guppiga leder och man kan hänga på de flesta nyare sportskotrar med den (klådde en SXR 600 -01 med min i acceleration). Väldigt bra dämpning, skön sittställning, svarar bra på gasen m.m.


Några stora nackdelar har jag inte upplevt att den har, möjligtvisr att den är lite väl tung (225 kg), speciellt fram , men det är ju en trippel. Några andra nackdelar är tex att mätarna kan vara svåra att se i mörker, en aning för mjuk dyna och att den kan dra väldigt mycket soppa vid hårdkörning.

Jag kommer verkligen att sakna den när jag ska sälja den efter påsk.

 

Sam

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Du

blir då inte besviken kan jag säga om du köper en.
Det är härlig sång & vrid i tripplarna plus att den hänger på nyare maskinerna lätt.
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
XCR 600

Har själv en xcr 600-97 se och är nöjd. Bra acc
men det är värt att dreva ned den ett antal kuggar,för den går onödigt fort.97:an har 35-21
original!!Utv 1,66 extremt hög nu har jag 39-20 utv 1,95.
Så nu sliter den mindre på remmen ännu bättre
acc,kan vara värt att vikta på variatorn ett par gram (jag hade 54g N1 Nu 56g N1 special har tyngt ner dom själv)Tappade knappt någon fart alls!Har även predator 32 kams matta. Men vill du ha en lake runner behåll originalmattan samt drevning,min gjorde mätaren ut på sjön med väldigt lite snö på.