Polaris Vertikal Escape 700 -04 går fett hjälp

miniG

Ny medlem
30 sept 2012
1
0
0
Vuollerim
Tjenare, nu är det så att jag äger en Polaris enligt rubrik som har går som ett as och behöver nu hjälp efter alla försök jag gjort har misslyckats.

När jag startar skotern så går han bra på tomgång samt om jag ligger och mys kör, men om jag exempelvis står på tomgång och nyper muttern direkt alternativt ligger på 2000-6000 varv på exempelvis led och sedan nyper ner gasen (även om jag ligger i 80kmh) så börjar han varva och sedan börjar han omgående spotta, det är ej vid ett visst varv tal utan är som vid ett visst gas läge jag tilldelar bettan.

Det jag kollat hittils är följande:
Flotörerna
Nålarna
bestyckning, 45 låg farts, 145 högfarts (aldrig hittat vad som skall sitta original eller fått svar från Polaris återförsäljare angående detta, om de kan vara ombestyckat eller dylikt från föregående ägare)
Fräscha variatorer
Nya membran samt avgasventiler och årligen rengjorda klockor m.m
Nya kolvar
Nya tändstift
reedsen

Ur den lilla erfarenhet jag har och samtal med vänner så får han antingen åt helvete för mycket soppa eller drar någe jävulskt med tjuvluft någerst, får min påstod de kan vara packboxarna på vevaxeln som är dåliga och kan då göra att de blirboöika komp mellan cylindrarna tror jag de var....hur som helst är jag less och behöver hjälp å tips innan jag kör skiten på skroten!

Mvh
En less 6 årig ägare utav en vürtical
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Du måste ha missat main jet /högfartsmunstycket som är de viktigaste de du uppget är chokemunstycket som ska vara 145" Alla munstycksstorlekar står på Polaris parts reservdelslistor så de är väldigt lätt att hitta . De bör röra sig om ca 440".Om de sitter 145" i högfart så är de såklart de felet men de låter bara för otroligt korkat . Kollar man partfinders så är de i stort sett lika best i både 700/800 de skiljer bara lite kolla länk nedan.
Felet låter snarare som ett statorproblem ,om gnistan är svag får man detta problem såfort man gasar mer så släcker sopan gnistan. Mät upp statorn eller köp ny från ebay för där kan de va billiga.

https://www.polarispartshouse.com/oemparts/a/pol/5639924e87a86607c0202169/carburetor-7csa-7csb-7cscs04ne7cs-4988438843e01