Polaris 650???

mikekopman

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
Funderar på en 650rxl är det ett bra köp eller
får man skruva mer än åka
/Micke
 

Ingoberra

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Hade en kompis

som köpte en sån. Funkade bra i början men började den å jävlas insprutningen alltså. Vägrade starta och gick orent. Den sålde han så fort som möjligt och gick back ett par tusen. Ska du köpa en rxl så ska den vara konverterad till förg. Mitt tips iaf.
 

krille

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
rxl-sks

jag har en rxl-92 sks som har gått klander fritt i 800mil och efi är det bästa som finns.jag tycker inte man skall convertera om dem.dom blir så jävla tung gasade.
 

Lorentzo

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
RXL-SKS, km 17000

Hadde en RXL-SKS, 93 model, denne hadde gått 12000 km da jeg kjøpte den. Kjørte med den til den hadde gått 17000 km. Skiftet "kolvar" en rekke ganger fordi tetteringen innenfor variatoren var lekk, slik at den dro falsk luft. Meget arti scooter. Når RXL'n er rett justert så funker den som et uvær...
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Jag fick skruva mer än jag fick åka på slutet. Axlar i boggien började ge upp. Bultar gick av. Saker var sneda. Dämparna konstant slut. Det enda som gick bra var motorn efter en ordentlig genomgång samt lagning av kabelbrott till EFIn, -91:as RXL.
 

Fleshgear

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Boden Sverige
Så länge man köper en -92 eller nyare så är det lugnt. -91'orna hade nåt fel på insprutningen som blev åtgärdat till -92.
Har själv en -92 och det enda som har jävlats på den är variatorn.
 

Ski_doo

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ume
En WildCat 700 Efi är ett bättre köp (enligt mig) men som jag fick höra när ja skulle köpa en skoter med Efi så var det att inte köpa en skoter med efi före 93 eftersom dom fungerar tveksamnt, var nog i ett förtidigt skede.