Oväntat helgäventyr.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Åkte ut med en kusin på våra fyrhjulingar i lördags, fick väl en timmes nöje och två dagars slit. eftersom jag sänkte min ute på en gungflo.

Då jag har mobilt bredband utan tillgång till 3g, tar det 35 minuter drygt att ladda upp bilder, OM det lyckas på ett försök. Så det dröjer nog ett tag.

För er som vill se bilderna och har facebook, så finns de där.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=2923981&id=559308247

Det här hade aldrig hänt med ockelbon..... :sing:
 
Last edited:

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Oväntat helgäventyr.

jodå, självklart har jag vinch, men den sitter fram och är ej flyttbar, och framåt fanns inget att förankra i, förrän efter kanske 200 meter, och därimellan är en tjärn. Bakåt fanns det en tall 30 meter och en tall 40 meter bort, dessa spelade vi mot dagen efter och fick upp den.

60 meter åt alla håll runtom där den satt var det gungfly, så inga maskiner vi hade vågade vi riskera med att komma för nära. och någon terhi fick vi inte tag på.

Har just tillbringat 3 timmar med att montera bort alla kåpor och plaster och spolat av den ute i 3 minusgrader. Nu är den nästan i nyskick igen.

Men något vad leran letat sig in. innanför cvt-kåpan, inuti magnapullen, ja de mest vansinniga ställen var full med torv, gräs och lera....

I morgon ska den monteras ihop igen och man är redo att köra plogen =D
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Sv: Oväntat helgäventyr.

ja, har man inte nått att fästa vinschen i så har man problem. de brukar oftast finns nått å sätta i, typ nån gammal stock eller en tuva, dom håller bättre än man kan tro. =)

Ja, om den har stått en natt eller 2 nere i vattnet så kan man förstå att de kommer in lite överallt. Brukar gå bra nån timme men sen börjar de sakta komma in lite överallt..