Olja till VES 600 motorn

Sune

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Hej
Undrar om någon vet nån 2T-olja som är lika bra som polaris orginal VES-olja, men billigare. När jag köpte min xc600sp -00 sa killen att man skulle köra på VES oljan för då gick den bäst. Samma sak sa en annan kille när polaren köpte en likadan. Någon som vet nåt om detta ??? q

 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
"olja till VES 600 motorn"

Har själv ves-motor, och kör med yamahas helsyntetiska olja,funkar kanonbra,minst lika bra som polaris ves olja och billigare - 69 kr litern
jag tycker att du ska köra på denna olja
 

EdgeX

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
olja

Kör på en riktigt olja för ves motorer. Billigare olja=lika med skitiga portar.
Så satsa slantarna på en bra olja.
Kör själv på Polaris ves olja, lite dyr men va fan.

 

Sune

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
jo...

att det är viktigt med en bra olja det är ju helt klart, kör cross oxo och där kostar oljerna nästan ännu mera, fast då går det ju inte åt några mängder precis. Det jag tänkte mest på var att någon kanske vet vilket märke som har tillverkat oljan åt polaris. Ska föressten testa att köra med yamma oljan.

 

EdgeX

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Oljan

Polaris tillverkar oljan själva om jag inte minns fel. Dom har ett ett eget laboriatorium där dom tar fram oljan.
 

champ2

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
motorex

jag kör med motorex och den är bra mycket billigare plus att den fungerar minst lika bra som ves oljan... kollade avgasportarna 2 gånger förra säsongen och nog var det mer sot på dom efter den perioden ja körde på polaris oljan...