Ockelbo 380 -74

Skrotiz

Aktiv medlem
30 okt 2011
56
0
6
Luleå
Halloj!

Har kommit över en Ockelbo 380 från -74 med 2cyl MAG motor som jag tänk skruva iordning och börja köra lite med då just dessa maskiner är väldigt roliga.

Skotern har stått i 3år men starta och gick bra såfort den fick soppa.
Magnapullen är helt borta så de blev till att linda snöret runt skivan innan varje drag och där kommer första frågan, går det att köpa en ny magnapull till denna?
Såg att bl.a. rinab har lite delar men jag är osäker på om det passar.

Sen är samtliga gummiringar till fjädringen trasiga, hitta dessa på rinab också men är det dessa jag ska ha?

Behöver ju även till skidorna men där vet jag inte heller vilka det ska vara?

Sen hade det varit bra om någon kunde tipsa om vilken rem jag ska köra med och gärna vilka stift jag bör ha.

Antar att 3% oljeblandning funkar bra till denna?

Ska kasta upp lite bilder såfort jag fotat pärlan lite.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.516
32
48
3% blir bra.
Japp, det är Rinabs gummi ringar du ska ha.
Dayco 1034 brukar remmen heta till Ockelbo (fast om det även gäller 380 måste du kolla)
Skidor finns nog att få tag i begat, Ockelbo har inte så många modeller..)
Vilken magnapull du ska ha till 380in vet jag inte.

MVH L-O
 

Bennet

Välkänd medlem
6 jan 2005
336
0
16
Lycksele/Umeå
www.rave643.tk
det är samma gummiringa till fjädringen och skidor och som Beretta skriva så funkar dom från rinab bra.
remmen är 1034 och den fungerar till 380 också.

angående magnapullen så finns det två modeller till mag 340, mag/kohler och så sachs. kan tänkas att tjs skoter och motor kan ligga på en ny magnapull
 

Skrotiz

Aktiv medlem
30 okt 2011
56
0
6
Luleå
Beställde från rinab, tog även ett par vajrar och en bromskloss men har nu sett att jag minsann har två klossar på min maskin :p
Köpte stift idag och det blev B7ES, är dom ok att köra på.
Har helt glömt hur detta med stift fungerar så måste nog sätta mig och läsa på lite.