Obromsad släpvagn, bra eller dåligt?

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Jag Bumpar denna tråd istället för att starta en ny likadan.

Går i tankar på att köpa ett eget släpvagn, istället för att låna alltid.

Har en Fogelsta S2240 och en Fogelsta S1938 Outline med Kåpa jag får låna fritt, men känns skönt med eget.

Vad ska jag köpa då? Ena studnen tänker Jag mig en Boggievagn utan Lemmar alternativt löstagbara lemmar. Ena stunden funderar Jag åxå på en S2240 och ibland funderar man på en Obromsad mindre vagn.

Kör mest min egna scouter och ibland kan det bli 2 maskiner på, och ibland min Lynx och en Nila Pulka. På sommarn blir det fyrhjulingen och timmervagnen , då är S2240 nästan föt kort för att köra upp hela ekipaget på.
Jag har BE. Tipp är ett krav. Ny eller en nästan ny, orkar inte hålla på med gammalt skrot
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Obromsat är bara glömma, ser allt för många därute som kör med obromsat som inte heller har koll på att om man lastar fullt tex 750 så får man inte köra över 40km/h med vissa kombinationer av bil och släp. så vad du än kolla på, se till att släpet matchar mot bilen och körkortet du har tänkt, jag har tex en 1230 släp med 425 kg tjänstevikt som får dras bakom dom flesta lättare bilar med B kort, lastar 3 skotrar och har provat bli stoppad några ggr men skönt kunna åka vidare.